ممنوعیت پرواز به یمن و هزاران شهروند سردرگم

ممنوعیت پرواز به یمن و هزاران شهروند سردرگم
چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 21:55

صنعا، العالم- اداره کل هواپیمایی یمن، از بلاتکلیفیِ بیش از 3700 شهروند یمنی در فرودگاههای خارج از یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اقدام عربستان مبنی براعلام  ممنوعیت پرواز به فرودگاههای یمن موجب محرومیت حدود 4000 شهروند از سفر شده که برخی ازآنان بیمار هستند و برخی نیز فوت کرده اند.
متجاوزان سعودی هم چنان به اقدامات خود در نقض حقوق شهروندان یمنی به ویژه مسافران ادامه می دهند و شرایط دردناکی را به وجود آورده اند.

رییس اداره کل هواپیمائی یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: از نهم اوت به دلیل ممنوعیت پرواز، شمار افراد سر درگم در فرودگاههای خارج به 3700 نفر رسیده ودهها بیمار نیز به دلیل عدم امکان سفر به خارج برای درمان فوت کرده اند.

"مازن غانم" مدیر کل حمل و نقل هوایی بخش هوانوردی غیرنظامی یمن، در یک کنفرانس مطبوعاتی در فرودگاه صنعا با حضور خبرنگار شبکه العالم اظهار داشت: تقریبا 3700 مسافر خارج ازکشور سردرگم هستند، آمارهای اولیه نیز بیانگر فوت برخی افرادی در نتیجه عدم امکان سفر به خارج و همچنین وجود اجسادی در خارج از کشور است که خانواده های آنان تمایل دارند در خاک وطن دفن شوند.

همانگونه که برخی از شهروندان یمنی در فرودگاههای خارج  منتظر بازگشت به کشور هستند، حدود 4000 یمنی در کشور نیز درصدد سفر به خارج برای تکمیل تحصیلات خود و برخی برای یافتن کارمنتظر هستند اما اعلام ممنوعیت پرواز،مشکلات آنان را افزایش داده و آزادی بیش از 27 میلیون یمنی را در انتقال و سفر محدود کرده است.

"امین جمعان" یکی از فعالان حقوقی نیز در گفت وگو با شبکه العالم افزود: وضعیت مردم به هیچ وجه جالب نیست، فرودگاه؛در ابتدای حمله به مدت 4 ماه پی درپی تعطیل بود و دهها هزار شهروند خارج از مرزها سردرگم بودند.

متجاوزان سعودی فقط به ممنوعیت پرواز بسند نکردند بلکه طی یک سال و نیم 14 فرودگاه غیر نظامی را با جنگنده های خود هدف قرار داده و حدود یک میلیارد دلار خسارت زدند.

"خالد الشایف" مدیر فرودگاه صنعاء در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت:آمارهای اولیه از خسارت حدود نیم میلیارد دلار خبر می دهد که  پیش بینی می کنیم آمار نهائی به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

اما متجاوزان سعودی بدون توجه به درخواستهای سازمانهای امدادرسانی در لغو ممنوعیت پرواز و متوقف کردن هدف گیری فرودگاههای یمنی برای تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه همچنان به حملات خود ادامه می دهند که برخی آن را نقض قوانین بین المللی و بشر دوستانه می دانند.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها