چرا جهانیان، آمریکاییها را احمق و کُودن می دانند؟

چرا جهانیان، آمریکاییها را احمق و کُودن می دانند؟
جمعه 29 مرداد 1395 - 12:39

یک سایت آمریکایی در گزارشی به تشریح بارزترین دلایلی پرداخت که باعث می شود مردم جهان به آمریکایی ها به چشم انسانهای احمق و کُودن نگاه کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت "تاپ تینز" آمریکا در گزارش خود آورده است: برتری علمی مانع این تفکر غالب نمی شود که ملت آمریکا احمق و کُودن هستند. این احساس جهانی مشترک درباره ملت آمریکا تصادفی نیست بلکه یک سری ویژگی ها در ارتباط با آمریکا وجود دارد که آمریکایی ها را به شیوه بدی به تصویر می کشد و معرفی می کند.

این گزارش برخی از این ویژگی ها را ارایه و بر لزوم این نکته تاکید کرد که خواننده به این موضوع از زاویه ای میانه رو نگاه کند؛ زیرا ملت آمریکا فراتر از 300 میلیون نفر هستند که در شش منطقه بزرگ سکونت دارند.

این سایت 10 ویژگی بارز مرتبط با ملت آمریکا را به شرح زیر دانسته است.

سایت تاپ تینز نوشت: اقدام ملت آمریکا در انتخاب جورج بوش برای دو دوره متوالی به ریاست جمهوری آمریکا گواه حماقت و کُودنی آنهاست. در این راستا، مونکو عضو برجسته سایت تاپ تینز نوشت: سن من کم بود که به او (بوش) رای دهم اما آنهایی که رای دادند دیوانه بودند.

کتسادا از دیگر اعضای سایت از ایالت کارولینای شمالی گفت: بوش با تجاوزگری به عراق در سال 2003 میلادی درگیری نژادی را در منطقه خاورمیانه به راه انداخت و گروه داعش را شکوفا کرد و بحران رکود اقتصادی را باعث شد.

این سایت همچنین دونالد ترامپ را شایسته و مناسب پست ریاست جمهوری آینده آمریکا ندانست و نوشت: دلقکی که نمی تواند حتی موی سرش را به طور مناسب کوتاه کند، برای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا نامزد می شود.

یکی دیگر از اعضای سایت تاپ تینز گفت: اگر او در انتخابات پیروز شود، کشور منهدم خواهد شد. قطعا در حمایت از این وراج برای رهبری کشورتان جدی نیستید.

وی افزود: فکر می کنید که یک بازرگان سرمایه دار به کشور شما کمک خواهد کرد؟ از خودتان بپرسید که از یک بازرگان سرمایه دار و متکبر انتظار دارید که چه چیزی به شما بدهد؟ او اول به چی فکر خواهد کرد؟ فکر می کنم که او مالیات شرکت هایش را کاهش خواهد داد و به دنبال کاهش حقوق کارگران و کارمندانش خواهد رفت.

این گزارش همچنین به عبارت مورد استفاده آمریکایی ها که می گویند "آمریکا بهترین کشور در جهان است" و انتظار آنها برای اینکه دیگر ملت ها آن را قبول کنند، اشاره کرد و گفت: جهانیان این سوال را می پرسند که "شما بهترین کشور از چه نظر هستید؟"

این سایت به برتری آمریکا در چندین زمینه نظیر قدرت نظامی اذعان می کند اما می افزاید: این مقدار برای اینکه آمریکا یک ابرقدرت باشد، کافی نیست؛ به خصوص در سایه عقب ماندگی آمریکا در زمینه کاهش مرگ و میر هنگام تولد و نیز مرگ و میر کودکان و عقب ماندگی در زمینه آموزش و خوشبختی و رفاه عمومی.

سایت تاپ تینز نوشت: میانگین آزمون انسجام و همبستگی آمریکایی ها درمقایسه با دیگر کشورهای جهان رو به کاهش است. یکی از اعضای این سایت گفت: فکر می کنم که هوش باید با معیارهای دیگری به غیر از ریاضیات و علوم یا زبان دانی ارزیابی شود. شاید یک فرد موسیقیدان خوبی باشد و سازهای مختلف موسیقی را خود بنوازد اما اگر در آزمون انسجام و همبستگی نمره ضعیفی بگیرد، او را کودن به حساب می آورند.

این سایت با اشاره به این که آمریکایی ها خود را تافته جدا بافته از سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی می دانند زیرا تصور می کنند که از بالاترین میزان مراقبت های بهداشتی برخوردارند و نیاز به سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی ندارند، نوشت: آمریکا تنها کشوری در جهان است که بدون مراقبت های بهداشتی جهانی زندگی می کند.

یکی از اعضای این سایت نوشت: این دیوانگی است که بسیاری از آمریکایی ها فکر می کنند که مراقبت های بهداشتی جهانی به معنای تعدی به آزادیهای آنها محسوب می شود. از خواب بیدار شوید. جهانیان شما و کُودنی شما را مسخره می کنند.

سایت تاپ تینز نوشت: آمریکایی ها یکدیگر را به خاطر پوچ ترین چیزها می کشند.

یکی از اعضای سایت خاطرنشان کرد: من از آزادی حمل سلاح حمایت می کنم اما میزان تنفر موجود در کشور خنده دار است. یک آمریکایی، آمریکایی دیگر را به خاطر 43 دلار یا از تلفن همراه خود در تئاتر یا خودداری از خوردن دارو یا چه بسا اختلاف نظر می کشد.

به نوشته این سایت، درصد زندانیان در آمریکا بالاترین میزان در سطح جهان است. علل زندانی شدن آمریکایی ها بسیار است؛ از تمسخر بیماران دچار اختلالات عصبی و تعدی به کودکان و مصرف مواد مخدر و ضرب و شتم همسر گرفته تا سرقت بانک و استفاده پلیس مسلح از زور بیش از اندازه علیه مجرمان. همه اینها مستحق زندان است.

سایت تاپ تینز نوشت: آمریکایی ها نمی توانند به خودشان تکیه کنند. وقتی خودشان را در تنگنا می بینند، پیش روانپزشک می روند.این امر بین آمریکایی ها شایع است؛ به گونه ای که انگار نمی توانند مشکلاتشان را خودشان حل کنند.

این سایت خاطرنشان کرد: درصد چاقی بالا نیز باعث می شود که مردم فکر کنند آمریکایی ها تنبل و کُودن هستند؛ هرچند که چاقی همیشه با کم تحرکی در ارتباط است. میانگین چاقی در آمریکا در مقایسه با دیگر کشورها بالاتر است. کم تحرکی به معنای تنبلی و بی حالی است و تنبلی هم همیشه با کُودنی در ارتباط است.

این سایت درخصوص دهمین ویژگی بارزی که باعث می شود تا جهانیان به آمریکایی ها به چشم انسان های کُودن نگاه کنند، نوشت: آمریکایی ها فکر می کنند که آسیا همان چین است.

یکی از اعضای این سایت نوشت: فکر نمی کنم دلیل قانع کننده ای وجود داشته باشد که باعث شود تا آمریکایی ها فکر کنند هر آسیایی، یک چینی است.شاید آنها نتوانند تفاوت را تشخیص دهند اما حق هم ندارند که همه آسیایی ها را چینی بدانند زیرا این امر نشان از نادانی است.

6-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها