پاسخ ایران به کویت

پاسخ ایران به کویت
جمعه 29 مرداد 1395 - 13:24

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که بدون تردید اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران داشتن بهترین روابط با همسایگان و کشورهای منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بهرام قاسمی در پاسخ به پرسشی در خصوص رویکرد مثبت رییس مجلس کویت در مصاحبه با  روزنامه الشرق گفت: بدون ترديد اولویت  سیاست خارجی جمهوري اسلامي ايران داشتن بهترين روابط با همسايگان و  كشورهاي منطقه است.

وی افزود: ما و  تمامي كشورهاي همسايه از قابلیتهاي فراواني براي همکاری و هم افزایی ظرفیت هایمان در جهت  حسن همجواری ،  مشاركت سياسي ، توسعه اقتصادی  و مبارزه با تهدیدات مشترک  برخورداريم.

قاسمی تاکید کرد: جمهوري اسلامي ايران بر اساس سياست ثابت، غير قابل  تغیير و اصولي خود  همواره و هميشه  خواستار ثبات ، امنيت و  پيشرفت در كشورهاي همسايه  خود بوده  است  و ضمن استقبال از هر گونه  تلاش و  اقدام  عملي و رفتار توام با حسن نيت ، اميدوار است سياستهاي تحريك آميز و غير سازنده برخي طرفهای ثالث  تأثيری در اراده دولتها براي برقراری روابط دوستانه و تحقق منافع  و دوستي هر چه بيشتر ملتها در اين منطقه نداشته باشد.  

یادآور می شود "مرزوق علی الغانم " رئیس پارلمان کویت روز گذشته در گفت و گو با روزنامه قطری الشرق خواهان برقراری ثبات، آرامش و روابط حسن همجواری و همکاری میان ایران، کویت و کشورهای عربِ حاشیه خلیج فارس شد.
الغانم گفت: در سیاست کویت، اصولی اعلام شده و ریشه دار وجود دارد که نخستین اصل از آن ها، علاقمندی کویت و کشورهای عرب (حاشیه خلیج فارس) در برقراری فضای ثبات و آرامش و بهره مندی از روابط حسن همجواری و همکاری با ایران است.
وی تاکید کرد: ما در کویت بر این باوریم که همه کشورهای منطقه (حاشیۀ خلیج فارس)، اعم از ایران، شرکایی برابر در این منطقه هستیم، و مصلحتِ همۀ ما در ایجاد روابط همکاری با یکدیگر است.
الغانم سپس با بیان این که امنیت و ثبات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خط قرمز است، گفت: کویت به اهمیت جایگاه ایران و نقش آن به عنوان کشوری بزرگ در منطقه باور دارد، اما این باور نباید با منافع کشورهای شورای همکاری و امنیت و ثبات این کشورها مغایر باشد.
رئیس مجلس امت کویت یکی دیگر از اصول سیاست کویت را محترم شمردن همسایگان، و دخالت نکردن در امور داخلی آنان یا بر هم زدن امنیت در این کشورها دانست.

9

 

پربیننده ترین خبرها