سازمان پزشکان بدون مرز به این دلیل از یمن می‌رود..

سازمان پزشکان بدون مرز به این دلیل از یمن می‌رود..
جمعه 29 مرداد 1395 - 20:41

سازمان پزشکان بدون مرز، اعلام کرد با توجه به این که عربستان حاضر نیست به ما ضمانت بدهد که به بیمارستان هایمان حمله نکند، یمن را ترک می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی حملات هوایی ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی، 6 تن از پرسنل سازمان پزشکان بدون مرز، بیمارستان های شمال یمن را ترک کردند.

"نشوان العطاب" سرپرست وزارت بهداشت یمن در گفت وگو با وبگاه روسی "اسپوتنیک" در پاسخ به این سئوال که چرا مسئولان ائتلاف سعودی درخواست سازمان پزشکان بدون برای حمله نکردن به بیمارستان های این سازمان را نپذیرفت و در این زمینه به سازمان پزشکان بدون مرز ضمانت نداد، گفت: فکر می کنم این مساله، دلیل سیاسی دارد.

وی افزود: ائتلاف سعودی، احساس ضعف و شکست می کند به همین سبب آخرین برگه ای که دارد را به کار گرفته است و آن جلوگیری از خدمات رسانی بشردوستانه واقعی و جایگزین کردن آن با خدمات رسانی مشکوک است. در واقع قرار است خدمات رسانان مشکوک، به یمن بیایند تا از شرکت های دارویی بین المللی که به کشورهای متجاوز وابسته اند، پشتیبانی کنند.

گفتنی است که این، چهارمین بار است که ائتلاف عربستان سعودی، مراکز حساسی نظیر بیمارستان های تحت حمایت سازمان پزشکان بدون مرز را در یمن بمباران می کند.

در حمله جنگنده های ائتلاف سعودی به شهر عبس در یمن، 11 تن کشته شدند که یکی از آن ها، پرسنل سازمان پزشکان بدون مرز بود. این حمله همچنین 19 زخمی برجا گذاشت و عربستان در پاسخ به اعتراضات بین المللی به این حملات، کلیشه ای ترین جملۀ بین المللی را اعلام کرد: "بررسی می کنیم!"

205

 

پربیننده ترین خبرها