نصرالله: در صورت جنگ پیروز می‌شویم

نصرالله: در صورت جنگ پیروز می‌شویم
شنبه 30 مرداد 1395 - 07:20

دبیرکل حزب الله لبنان پیروزی مقاومت در جنگ ژوئیه را یک پیروزی الهی و خواست خداوند دانست و تأکید کرد، اگر جنگی علیه مقاومت صورت بگیرد، پیروز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از المنار، سید حسن نصرالله در مصاحبه با این شبکه گفت: پیامدهای جنگ ژوئیه برای صهیونیستها بسیار بزرگ بود.
وی افزود: ایمان ما به پیروزی مبنی بر ایمان ما به وعده خداوند به مجاهدان بود، و امروز هم یقین دارم که مقاومت در صورتی که با جنگی علیه آن صورت بگیرد پیروز خواهد شد، زیرا ما در نبرد علیه اسرائیل برحق هستیم و علاوه بر آن به وعده الهی ایمان داریم.

* توطئه بین المللی برای حذف مقاومت
سید حسن نصر الله همچنین از وجود توطئه‌ای بین‌المللی برای حذف مقاومت خبر داد.
وی افزود: در جنگ ژوئیه یکی از سفارت‌های اروپایی برای یافتن راه حلی جهت پایان دادن به جنگ با نواف الموسوی مسؤول روابط بین‌الملل حزب الله تماس گرفت و گفت که نه اسرائیل، نه آمریکا و نه دنیا، هیچ یک خواهان تداوم جنگ نیستند فقط دولت لبنان می‌خواهد جنگ ادامه پیدا کند تا از این طریق حزب‌الله خلع سلاح شود.

* اسرائیل خودش به شکست اعتراف کرد
دبیر کل حزب‌الله اظهار داشت، برخی منکر پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه هستند در حالی که اسرائیل خودش به شکست اعتراف کرد.
وی در بارۀ شکست رژیم صهیونیستی در سال 2000 و خروج خفت بار این رژیم از جنوب لبنان گفت که این شکست اولین پیروزی عرب‌ها در مقابل "اسرائیل" بود ولی برخی در لبنان از این رویداد ناراحت هستند؛ چرا که این رژیم اشغالگر شکست خورد و این افراد در لبنان و نیز در جهان عرب به این جنگ و شکست خوردن حزب‌الله حساب باز کرده بودند.
سید حسن نصر الله افزود: بعد از پیروزی در سال 2006، نخواستیم قدرت را در لبنان به دست بگیریم؛ چرا که این کار منجر شعله ور شدن جنگ داخلی در لبنان می‌شد.
وی در واکنش به شایعات مربوط به نحوه شهادت پسرش گفت: برخی می‌گویند پسرم در نبرد شهید نشده است بلکه در یکی از کلوپ‌های شبانۀ بیروت کشته شده است؛ این نوع اخبار در راستای جنگ رسانه‌ای علیه مقاومت صورت میگیرد تا اعتماد مردم به ما از بین برود و روحیۀ آن‌ها نابود شود.

* تلاش برای شکست حزب الله، از طریق خارج کردن سوریه از محور مقاومت
دبیر کل جنبش حزب الله تاکید کرد که از مهمترین اعترافات صهیونیست ها این است که اگر ما بخواهیم حزب الله را شکست دهیم، این کار از طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد شد، و جنگ با ایران هم فایده ای ندارد و از همین رو، آنها درصدد خارج کردن سوریه از محور مقاومت برآمدند.
سید حسن نصر الله در مورد نقش سوریه در حمایت از فلسطین و مقاومت اظهار داشت که این کشور تنها پلی از ایران برای مقاومت نبود، و هرگز آرمان فلسطین را فراموش نکرد و گزینه مقاومت در برابر دشمن را انتخاب کرد، و موشک‌هایی که مقاومت لبنان در جنگ 33 استفاده کرد، در کارخانه‌های نظامی سوریه ساخته شده بود و به دست مقاومت رسیده بود.
دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که آنچه در سوریه امروز رخ می‌دهد، در انتقام از جنگ 33 روزه صورت می‌گیرد و ادامه آن جنگ است؛ چرا که در این جنگ، می‌خواستند مقاومت در سوریه، لبنان  فلسطین از بین برود و در نتیجه ایران منزوی شود و این همان طرح خاورمیانه جدیدی است که کاندولیزا رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا از آن سخن گفته بود.

سید حسن نصرالله، به مردم اطمینان خاطر داد که پروژه داعش و النصره آینده‌ای ندارد، و اهل سنت نخواهند توانست در سایه این دو گروه تروریستی زندگی کنند.
وی افزود: اسرائیل از این نگران نیست که حزب الله مهارتهای جنگی جدیدی را کسب کند، بلکه نگرانی اسرائیل از دستیابی حزب الله به مهارتهای هجومی است و نه دفاعی.
* اگر حزب الله تصمیم بگیرد وارد الجلیل شود، درنتیجۀ مهارتهای کسب شده در نبرد سوریه است
دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: اگر نبردی صورت بگیرد، و حزب الله تصمیم بگیرد که وارد الجلیل شود، این امر درنتیجه مهارتهای هجومی است که آن را در سوریه کسب کرده.
سید حسن نصرالله گفت: برخلاف آنچه که دیده میشود، اسرائیل از تحولات سوریه راضی نیست.
وی با ابراز تردید درخصوص رقم اعلام شده درخصوص شمار جنگجویان در سوریه مبنی بر اینکه 360 هزار نفر هستند، اظهار داشت: جنگجویان تکفیری موجود در سوریه ده ها هزار غیر سوری هستند، و شاید آن رقم شامل همه کسانی است که به سوریه رفته و بازگشته اند.

* مواضع ترامپ، اوباما را در تنگنا قرار داد

سید حسن نصرالله دربارۀ  اظهارات دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا گفت که مواضع ترامپ، باراک اوباما  را در تنگنا قرار داد؛ زیرا وی را مجبور کرد به حمایت از داعش پایان دهد که اسرائیل با این کار مخالف است؛ چرا که در این صورت، عرصه برای مقاومت مهیا خواهد شد.
وی به جنگ با تروریست‌ها و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت که جنگ با اسرائیل جنگ اصلی بوده و جنگ حزب‌الله با تروریست‌ها جنگ نیابتی است.
سید حسن نصرالله در مورد توانایی های ارتش لبنان نیز گفت که ارتش توانایی مقابله با تروریست‌ها در ارتفاعات عرسال را دارد، ولی برای این تصمیم سیاسی وجود ندارد و جبهه النصره در دولت لبنان هم‌پیمان‌هایی دارد.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند که شهدای ما در سوریه زیاد شده و ما نیروهای خود را از دست داده‌ایم، در حالی که دشمن اسرائیلی می‌گوید حزب‌الله در سوریه تجربه‌های زیادی به دست آورده است.

دبیرکل حزب لله لبنان اظهار داشت: تکفیری‌ها، در طرح خود آینده‌ای برای منطقه ندارند و اگر داعش بخواهد دولت خود را به دنیا ارائه دهد آیا اهل تسنن و سایر ادیان خواهند توانست در این دولت به زنگی خود ادامه دهند؟

* اگر ترکیه مرزهای خود را به روی تروریستها ببندد
سید حسن نصر اله در واکنش به نقش ترکیه در بحران سوریه نیز تاکید کرد که جنگ سوریه جنگ بسیار بزرگی است و نیازمند این است که برخی کشورها در این باره تجدید نظر کنند و اگر ترکیه مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها ببدند، حزب‌الله پیروزی‌ گسترده‌ای را به دست خواهد آورد.

سید حسن نصرالله با یاد آوری پیش بینی پنج سال قبل خود اظهار داشت، که در آن زمان گفته بود که گروه‌های بسیاری مانند القاعده و غیره برای جنگ علیه مقاومت وارد صحنه خواهند شد، و این گروه‌ها و جنگجویانشان را پس از آنکه مأموریتشان پایان یابد نابود خواهند کرد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد که این طرح بندر بن سلطان بود.
وی گفت: وقتی یک اسرائیلی کشته می شود دلم برای او نمی‌سوزد، ولی وقتی که این فرد گمراه که برای جنگ علیه ما به سوریه اعزام شده کشته می‌شود، دلم می سوزد.
* نبرد کنونی، شیعه - سنی نیست
سید حسن نصرالله اظهار داشت: اوضاع شیعه - سنی آن طور که گفته می شود، تأسفبار نیست.
وی بعضی رسانه‌ها را به دریافت پول برای فتنه انگیزی در این زمینه متهم کرد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: به عنوان مثال، اکثر کسانیکه در کنار نظام سوریه می جنگند از اهل سنت هستند، همچنین یکی از مهمترین عوامل پیروزی در فلوجه مشارکت اهل سنت در کنار الحشد الشعبی و نیروهای عراقی بود، و این امر نشان می دهد که این نبرد شیعه سنی نیست.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: پروژه فتنه آینده ای ندارد و یکی از آزمونهایی است که در آن نقاب از چهره برخی خواهد افتاد.
سید حسن نصرالله همچنین تأکید کرد که پیروزی دور نیست، و نقشه‌های رژیم صهیونیستی در جنگ ژوئیه برملا شد، و امروز در تنگنا قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها