رهبر القاعده خطاب به ابوبکر البغدادی: از خوارج بدترید + ویدیو

يکشنبه 31 مرداد 1395 - 23:19

در ادامۀ منازعات و رقابت میان گروه های تروریستی، ایمن الظواهری، سرکردۀ سازمان القاعده، ابوبکر البغدادی، سرکردۀ داعش، را با تعابیر بی سابقه‌ای مورد حمله قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرکردۀ القاعده با تأکید بر اینکه داعش و سرکردۀ آن در تلاشند تا میان صفوف مسلمانان دودستگی و تفرقه ایجاد کنند، افزود: «گروه ابراهیم البدری (ابو بکر البغدادی سرکردۀ گروه داعش) از خوارج بدتر شده اند و علاوه بر تکفیر مردم مسلمان، علما، صالحان و مجاهدان را هم تکفیر می کنند».
الظواهری در سخنانی که روز یکشنبه از سوی القاعده منتشر شد، گفت: «داعش هر کسی را که با آنها مبارزه کند کافر و همسرش را زناکار می داند. هرکسی را که با آنها جنگید تکفیر کردند حتی اگر برای اقامۀ دین و شریعت تلاش می کرد. انگار آنها پیغمبرند که محاربان خود را تکفیر می کنند».
سرکردۀ القاعده از داعش خواست ادله ای از قرآن برای کفر القاعده و حقانیت کسانی که با بغدادی بیعت کرده اند، ارائه کند.
وی افزود: «ما امروز از البدری می خواهیم در بیانیه ای رسمی، ادله ای موثق برای اثبات تکفیر ما بیاورد ... و نیز اسامی و مشخصات کسانی که با بغدادی بیعت کرده اند و تاریخ بیعتشان را اعلام کند، به خصوص کسانی که از بین نیروهای سابق صدام و بالاخص نیروهای اطلاعاتی او به داعش پیوسته اند ... و این که به چه حقی چنین کسانی را بر سرنوشت مسلمانان مسلط کرده است».
الظواهری با هشدار دربارۀ بیعت با ابوبکر بغدادی گفت: «به کسانی که با ابراهیم البدری بیعت کرده و به گروه او پیوسته اند هشدار می دهم که همگی شریک جرم او در تکفیر مسلمانان و ایجاد تفرقه میان مجاهدان و جنایت علیه انسان ها هستند».
202-211-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها