حفاری‌های "اسرائیل" مسجد الاقصی را تهدید می‌کند

حفاری‌های
دوشنبه 1 شهريور 1395 - 08:19

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از حفاری های رژیم صهیونیستی در اطراف مسجدالاقصی، این حفاری ها را خطری بزرگ برای این مکان مقدس و تاریخی خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از آناتولی، "یوسف المحمود" در یادداشتی کتبی به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی، با اشاره به ادامۀ اقدامات رژیم اسرائیل علیه این مکان مقدس، از ادامه این گونه رفتارها درقبال مقدسات مسلمانان ابراز تاسف کرد.
در این یادداشت آمده است: نشست بنا و شکاف‌های ناشی از حفاری‌هایی که از سوی نیروهای اشغالگر در زیر و اطراف مسجدالاقصی انجام می گیرد، به ما در مورد خطراتی بزرگ هشدار می دهند.
علاوه بر این نیروهای اسرائیلی با ممانعت از ورود فلسطینی ها و سایر افراد از عبادت در مسجدالاقصی جلوگیری کرده و با دور کردن آن ها از حریم مقدس این مسجد، قوانین نژادپرستانه ای را اعمال می کنند. محافظین و عبادت کنندگان در مسجد الاقصی را بازداشت و آن ها را اذیت می کنند.
المحمود در بخش دیگری از یادداشت خود، رفتار و سیاست رژیم صهیونیستی در قبال حرم الشریف را ناقض آشکار حقوق بین الملل دانسته و از کشورهای عربی و اسلامی و هم چنین جامعه جهانی خواسته است تا اقدامات فوری را برای رهایی مسجدالاقصی و قدس انجام دهند.
مسجد الاقصی در 21 آگوست 1969 به دست یک شهرک نشین صهیونیست استرالیایی الاصل به نام "دنیس مایکل روهان" به آتش کشیده شد، و در نتیجه این آتش سوزی؛ منبر تاریخی و محراب جامع مسجدالقبلی در آتش سوختند.

پربیننده ترین خبرها