دیده بان حقوق بشر : عربستان مردم یمن را می‌کُشد

دیده بان حقوق بشر : عربستان مردم یمن را می‌کُشد
سه شنبه 2 شهريور 1395 - 12:38

سازمان دیده بان حقوق بشر بار دیگر اعلام کرد که جنگنده های عربستان و همدستانش فقط مردم بی گناه و بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی جدید در تویتر خود خواستار پایان فروش اسلحه و مهمات آمریکایی به عربستان سعودی شد و اعلام کرد : آمریکا همچنان سلاح های خود را به عربستان سعودی می فروشد در حالی که مدارکی دالّ بر استفادۀ غیرقانونی از این سلاح ها و کشتار مردم یمن با آن در دست است .
دیده بان حقوق بشر اواخر هفته گذشته نیز با انتشار گزارشی ادعاهای گمراه کنندۀ سخنگوی ائتلاف عربستانی تجاوز به یمن را برای توجیه کشتار یمنی ها رد کرد. 
در این گزارش آمده بود : سخنگوی ائتلاف جنایات عربستان را در یمن خصوصاً جنایت مخاء انکار می کند در حالی که فیلم ها و تصاویری که نمایندگان سازمان دیده بان حقوق بشر در یمن تهیه کرده اند ، ادعای سخنگوی ائتلاف را رد می کند.
دیده بان حقوق بشر در گزارش قبلی خود می افزاید : کمیته ای که عربستان برای به اصطلاح تحقیق درباره فقط 8 حمله از حملات هوایی مداوم خود و متحدانش به یمن تشکیل داده است ، ادعا می کند که حمله به بیمارستان حیدان هیچ تلفات جانی برجای نگذاشت در حالی که در این حمله اتاق اورژانس بیمارستان که تنها بیمارستان در شعاع 80 کیلومتری خود بود ، منهدم و تخریب شد.
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد : این کمیته تحقیقاتی سعودی ادعا می کند که حمله جنگنده ها به بازار نِهم باعث کشته شدن هیچ شهروند یمنی نشد در حالی که نمایندگان دیده بان حقوق بشر گزارشی درباره کشته شدن 10 غیرنظامی از جمله یک زن و 4 کودک در این حمله تهیه کرده اند.
سایرگزارش های سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان ملل متحد حاکی از کشته شدن 97 شهروند یمنی در حمله جنگنده های سعودی به بازاری دیگر است در حالی که عربستان ادعا می کند که هیچ دلیلی برای اثبات کشته شدن غیرنظامیان در بازار وجود ندارد.
دیده بان حقوق بشر افزود : " کشته شدن حداقل 29 نفر در حمله هوایی به یکی از اردوگاه های آوارگان ، کشته شدن بیش از 31 غیرنظامی در حمله هوایی به کارخانه لبنیات نزدیک بندر الحدیده ، کشته شدن 25 غیرنظامی در حمله هوایی به زندانی در شهر عبس ، کشته شدن بیش از 60 غیرنظامی در حمله هوایی به شهر زبید ، کشته شدن بیش از 65 غیرنظامی در حمله هوایی به بازاری در روستای مثلث عاهم و کشته شدن بیش از 43 غیرنظامی اکثراً زن و کودک در حمله هوایی به مراسم عروسی در سنبان " چگونه نایده گرفته می شود.
این سازمان حقوقی بین المللی اعلام کرد : کمیته تحقیقاتی سعودی چگونه استفاده عربستان و متحدانش از بمب های خوشه ای ممنوعه را نادیده می گیرد در حالی که سازمان دیده بان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل گزارش هایی درباره کشته شدن بیش از 20 یمنی در 19 حمله با بمب های خوشه ای تهیه کرده اند که برخی از این بمب های خوشه ای ساخت آمریکا بود.

214

 

پربیننده ترین خبرها