آمریکا، دولت سوریه را در آسمان این کشور تهدید کرد +گزارش

سه شنبه 2 شهريور 1395 - 19:59

سوریه، (العالم) – وزارت دفاع آمریکا که جنگنده‌های آن بدون اجازه دولت سوریه در این کشور عملیات می کنند، به دمشق هشدار داد هر هواپیمایی که نیروهای ائتلاف را در شمال سوریه تهدید کند سرنگون خواهد کرد. واشنگتن در عین حال از اعلام منع پرواز جنگنده های سوری در این منطقه خودداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تماس میان کشورهای ذی ربط برای حل بحران سوریه ادامه دارد.
"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا از "نایروبی" پایتخت "کنیا" اعلام کرد که امکان دارد در آینده نزدیک با "سرگئی لاوروف" همتای روس خود برای بررسی آخرین تحولات سوریه ملاقات کند.
وی گفت: از چند هفته قبل در حال رایزنی هستیم و امیدوارم این بحران به هر شکل ممکن پایان یابد.  
"پیتر کوک" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که کشورش آماده است از نیروهایش در سوریه دفاع کند و دولت دمشق باید دور از این مناطق بماند. 

حمله ترکیه به مواضع کردها در سوریه
یک مسئول ارتش ترکیه گفت که آنکارا ضمن تقویت نیروهای خود در مرز سوریه، مواضع نیروهای کرد در "منبج" و "جرابلس" را هدف قرار داده است.
"بن علی یلدریم" نخست وزیر ترکیه نیز از روسیه، آمریکا، ایران و عربستان همکاری با آنکارا را برای گشودن صفحه جدیدی در خصوص حل بحران سوریه خواستار شد.    
"بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل متحد نیز در جلسه شورای امنیت گفت که عمده کمک هایی که به غیرنظامیان در مناطق محاصره شده اعطا می شود، متعلق به دولت سوریه است. 

آمادگی سازمان ملل برای ارسال کمک های انسان دوستانه
"استیفن اوبراین" مسئول امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد هم گفت که این سازمان آماده ارسال کمکهای انسانی به ساکنان حلب به شرط تعهد همه طرف ها و نه فقط روسیه به آتش بس 48 ساعته است.
وی افزود: من کشتار مردم بسیار خشمگین هستم، این یک قتل عام سنگدلانه است، سوریه از مدتها قبل به کشتارگاه تبدیل شده اما کسی به این قتل عام مجرمانه اهمیت نمی دهد.
"عبدالفتاح السیسی" رییس جمهور مصر نیز خاطرنشان کرد که حل بحران سوریه مبتنی بر 5 اصل است.
وی افزود: این اصول، احترام به یکپارچگی ارضی و خواست ملت سوریه، پی گیری راه حل سیاسی و مسالمت آمیز، خلع سلاح گروه های مسلح تندرو، بازسازی سوریه و فعال کردن نهادهای نظام است.

206 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها