حمایت علمای اهل سنت از آیت الله شیخ عیسی قاسم؛

هشدار علمای اهل سنت به آل خلیفه

هشدار علمای اهل سنت به آل خلیفه
چهارشنبه 3 شهريور 1395 - 12:21

علما و روحانیون اهل سنت استان سیستان و بلوچستان اقدام نامتعارف و سخیف رژیم آل خلیفه در لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را به شدت محکوم کرده، و تأکید کرند که هر گونه پیامد احتمالی در بحرین را ناشی از بی کفایتی مسئولین بحرینی و عدم تشخیص و تصمیم گیری صحیح حاکمان این کشور می دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان، این اقدامات را که هر از چندی در بحرین و عربستان سعودی و یا کشورهای متحد آنان رخ می دهد به شدت محکوم کردند.
آنان با درخواست برای لغو فوری این حکم ظالمانه علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم، این اقدامات را بر هم زنندۀ وحدت امت اسلامی دانستند.
متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:
جامعه اهل سنت از اقدام نامتعارف و سخیف رژیم مستبد و دیکتاتور بحرین اعلام برائت می جوید، و این دسته از اقدامات نامتعارف را نشانه عجز و ناتوانی حاکمان بحرینی وابسته به دولت سعودی می‌داند.
تعدی و جسارت به محضر علمای اسلام به هیچ وجه قابل پذیرش نبوده، و از نشانه‌های عدم تابعیت حاکمان بحرین از اسلام و قوانین اسلامی‌است.
برخوردهای مکرر و پی درپی رژیم بحرین با فعالیت‌های مسالمت آمیز مردم بحرین و هتک حرمت علما و روحانیت از جمله زندانی و سلب تابعیت کردن از آنها به هیچ وجه عقلانی نبوده، و صرفا تبعیت محض حاکمان بحرینی را از اوامر سعودی ها  و آمریکای جهان خوار نشان می‌دهد.
جامعه اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز به تبعیت از حاکمیت ایران، به حرکت هتاکانه و بی ادبانه رژیم آل خلیفه معترض بوده، و این اقدامات را تنش زا و مخالف آرامش و ثبات منطقه ای می داند.
جامعه اهل سنت هر گونه پیامد احتمالی در بحرین را ناشی از بی کفایتی مسئولین بحرینی و عدم تشخیص و تصمیم گیری صحیح حاکمان این کشور می داند.
جامعه  اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از سخنان سنجیده و به موقع سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، این واکنش سردار را پیام هشدار امت اسلام به حاکمان بحرین به جهت هتک حرمت های مکرر نسبت به علماء و روحانیت دانستند.

مولوی  نذیر احمد سلامی
مولوی عبد الرحمن عارفی
مولوی یعقوب حسین بر
حافظ محمدعلی شهنوازی
مولوی یوسف گرگیچی
مولوی عبد الغنی بارانی
مولوی سید علی قریشی
مولوی سید محمد صفایی
مولوی دوست محمد درواخ
مولوی محمد رفیع کریمی
مولوی آخر داد بامری
مولوی قدرت الله حسین زهی
مولوی گلزار شهنوازی
مولوی فضیلت الله محمود زهی
مولوی یونس هاشمزهی

پربیننده ترین خبرها