راز باج 32 میلیون دلاری ولیعهد بحرین به کلینتون

راز باج 32 میلیون دلاری ولیعهد بحرین به کلینتون
چهارشنبه 3 شهريور 1395 - 15:16

سایت "آی بی تایمز" اعلام کرد: "اسناد جدیدی که از وزارت امور خارجه امریکا به بیرون درز کرده است حکایت از آن دارد که ولیعهد بحرین در دیدار با هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت امریکا، 32 میلیون دلار باج در قالب کمک به مؤسسه وی پرداخته بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "مرآه البحرین" اندکی پس از ارتباطات سلمان بن حمد آل خلیفه، شاهزاده و ولیعهدِ بحرین، با هیلاری کلینتون مجوز فروش سلاح به نظام دیکتاتور بحرین حتی با وجود استفاده حکومت بحرین از این سلاح ها برای سرکوب مردم، افزایش یافت.
به نوشته سایت "آی بی تایمز"، "جاش شویرین" سخنگوی کلینتون، در اظهاراتی که بخشی از آن در روزنامه "وال استریت ژورنال" منتشر شد، دربارۀ نامه ها و ارتباطاتی که به تازگی کشف شده، ادعا کرده است: "حقیقت این است که هیلاری کلینتون، در مقام وزیر امور خارجه هیچگاه از کمکهایی که به مؤسسه کلینتون می شده است استفاده نکرده است."
این در حالی است که اسناد مزبور که دوشنبه گذشته از سوی سازمان دیده بان " جوديشيال واچ" (Judicial Watch)" افشا شد، نشان می دهد که چگونه فرایند کمکهای مالی به مؤسسه کلینتون با مسائل امور خارجه تداخل پیدا کرده است. حتی با این که می بایست پیوسته جدا از هم مد نظر قرار گیرند.
ستاد انتخابات کلینتون اعلام کرده بود: "در صورت پیروزی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این مؤسسه هیچ کمک مالی را از هیچ کشور خارجی قبول نخواهد کرد." با این حال سایت "آی بی تایمز" گزارش داده است ستاد انتخابات کلینتون تا حالا توضیح نداده که چرا کلینتون زمانی که در رأس دستگاه دیپلماسی امریکا قرار داشت کمک مالی این کشورها را قبول می کرده است.
مجموعه تحقیقات سایت "آی بی تایمز" نشان می دهد که چگونه کلینتون زمانی که وزیر خارجه بود، آژانسی را اداره می کرد که مسئول دریافت مجوز قانونی برای فروش اسلحه ساخت آمریکا است، و چگونه وزارت خارجه امریکا در زمان وی پیوسته و به طور سیستماتیک با مجوز صدور اسلحه به کشورهایی که به مؤسسه وی کمک مالی می کرده اند، موافقت می کرد.
این سایت همچنین خاطرنشان کرده است که طبق قوانین فدرال، وزیر خارجه، مسئول نظارت مستمر و تعیین سمت و سوی فروش سلاح است. پیش از این، وزارت خارجه امریکا در دوران هیلاری کلینتون، معامله تسلیحاتی را اولویت نخست وی توصیف کرده بود.
گفتنی است ایمیل هایی که بین دوگ باند، مدیر مؤسسه کلینتون و هما عابدین، معاون سابق کلینتون رد و بدل شده است، نشان می دهد که عابدین نقش واسطه را بین کلینتون و کشورهایی داشت که به مؤسسه وی کمک مالی کرده اند.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها