اردوغان با " سپر فرات " وارد خاک سوریه شد

اردوغان با
چهارشنبه 3 شهريور 1395 - 18:04

العالم - مقام های ترکیه نام عملیات زمینی خود در خاک سوریه که به بهانه مبارزه با تروریسم انجام شده است را " سپر فرات " نهادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از " روسیا الیوم" ، درحالیکه منابع نظامی از عبور تانک های ترکیه ازمرزهای سوریه نزدیک جرابلس  خبر داده اند، " رجب طيب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه گفت:" عملیات نظامی که ساعت چهار صبح روز چهارشنبه (3 مرداد)آغاز شد، با هدف از بین بردن خطرهای ناشی از تحرکات گروه تروریستی داعش و شبه نظامیان وابسته به حزب اتحادیه دموکراتیک کردهای سوریه اجرا شده است.

اردوغان همچنین گفت که ترکیه از" مخالفان میانه رو" درعملیات آزادسازی شهر مرزی جرابلس از دست داعش حمایت نظامی می کند.

درهمین ارتباط، شبکه "تی. ار. تی " ترکیه گزارش کرد عناصر وابسته به مخالفان میانه رو تحت لوای " ارتش آزاد " که از سوی آنکارا حمایت می شوند، در آستانه ورود به روستای " کیکلیجا" واقع درخارج از شهر جرابلس درفاصله سه کیلومتری داخل اراضی سوریه قرار دارند.

وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن ورود ترکیه به خاک این کشور ، این اقدام را تلاش برای جایگزین کردن یک گروه تروریستی با گروههای تروریستی مورد حمایت ترکیه اعلام کرد.

عملیات نظامی ترکیه علیه مواضع داعش درجرابلس بامداد امروز و با حمله توپخانه ای وهوایی گسترده آغاز شد.

جنگنده های آمریکایی درکنار جنگنده های ترکیه این حملات را اجرا کردند.

نیروهای ترکیه برای فراهم کردن زمینه یورش زمینی، ده ها حمله به خاک سوریه را اجرا کردند و بعد از اینکه حملات به اوج خود رسید، یگان های نیروهای ویژه ترکیه وارد اطراف جرابلس سوریه شدند تا گذرگاهی امن را برای نیروهای اصلی باز کنند که از سوی تانک ها و جنگنده ها پشتیبانی می شوند.

شبکه " خبر ترک" نیز گزارش داد " پس از حملات گسترده جنگنده های ترکیه به این منطقه مرزی، 10 تا 12 دستگاه تانک، وارد اراضی سوریه شدند و به سمت شهر جرابلس حرکت کردند.

یک مسئول بلندپایه آمریکایی نیز به رویترز گفت :" آمریکا از نیروهای ترکیه که درعملیات " سپر فرات " شرکت می کنند، حمایت هوایی می کند.

215-9 

پربیننده ترین خبرها