پایان اعتصاب 71 روزه در زندان "اسرائیل"

پایان اعتصاب 71 روزه  در زندان
پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 10:10

العالم - خانواد " بلال کاید " اسیر فلسطینی از پایان اعتصاب غذای 71 روزه وی در زندان رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " سهی کاید " خواهر بلال اسیر فلسطینی گفت که پس از تمدید نشدن دوره بازداشت ( 6 ماهه ) برادرش از سوی مسئولان رژیم اشغالگر اسرائیل، وی به اعتراض و اعتصاب غذای خود پایان داد.

سهی در منزلش در نابلس افزود:" اعتصاب غذای بلال به دنبال توافق برای پایان بازداشتش به پایان رسید".

" فرح بیدسی " وکیل کاید نیز پایان اعتصاب غذای موکلش را تایید کرد و گفت که کاید برای پایان دادن به اعتصاب غذایش با او مشورت و وی نیز با خواسته اش موافقت کرده است.

سخنگوی جبهه خلق برای آزادی فلسطین که کاید عضو آن است، نیز گفت که بلال کاید روز 12 دسامبر آتی ( 22 آذر95 ) آزاد خواهد شد.

" سيسيل بويی" سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل دو روز پیش گفته بود که در13 ژوئن 2016 ، که قرار بود کاید آزاد شود، دستوری مبنی بر بازداشت اداری وی به مدت شش ماه به دلایل امنیتی نامشخص بر اساس ادله محرمانه صادرشده بود.

وی افزود :" گزارش هایی وجود دارد مبنی براینکه کاید دروضعیتی وخیم است و پزشکان به او گفته بوده اند که از مشکلاتی رنج می برد که قابل درمان نیست".

دادگاه عالی اسرائیل روز چهارشنبه دستور داده بود که دستبد حتی روی تخت بیمارستان نیز نباید از دست و پایش کاید جدا شود.

کاید دراعتراض به سیاست بازداشت اداری ( بازداشت بدون محاکمه و تفهیم اتهام) اعتصاب غذا کرده بود و اکنون با دستبند در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان برزلای در شهر عسقلان درجنوب اراضی اشغال شده بستری است.

سازمان پزشکان مدافع حقوق بشر با ارائه دادخواستی به دادگاه عالی اسرائیل، معرفی پزشک متخصص برای معاینه کاید و نیز خارج کردن دستبند از دستان او شدند؛ اما این دادگاه دستور داد که دستبند از دستانش و یکی از پاهایش باز نشود.

کاید به مدت 14 سال و نیم به اتهام وابستگی به جبهه خلق برای آزادی فلسطین در زندان های اسرائیل دراسارت بوده است.

سازمان عفو بین الملل از رژیم اشغالگر اسرائیل خواسته است که اتهامات " بلال کاید" را مشخص و یا وی را آزاد کند.

قانون بازداشت اداری که به جای مانده از دوران قیمومت بریتانیا بر فلسطین است، بازداشت هر فردی را به دستور نظامی بدون ارائه دلایل مشخص ویا متهم کردن فرد و یا محاکمه وی ، برای مدت زمان نامشخص مجاز می داند.

ده ها نفر از اهالی قدس با تجمع در باب العامود در قدس ، به نشانه اعلام همبستگی با بلال کاید تجمع کردند که پلیس رژیم اشغالگر آن ها را متفرق و سه نفر از آنان را بازداشت کرد.

بنا به اعلام سازمان های فعال در امور اسرای فلسطینی، در زماه حاضر بیش از 7500 فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل اسیر هستند که حدود 700 نفر از آنان دربازداشت اداری به سر می برند.

215-9

پربیننده ترین خبرها