ترکیه متهم به کشتار غیرنظامیان سوری درجرابلس

ترکیه متهم به کشتار غیرنظامیان سوری درجرابلس
پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 11:35

ارتش ترکیه که آغازگرعملیات نظامی در شمال سوریه و شهر جرابلس بود، به کشتار دهها غیر نظامی سوری در این شهر متهم است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، برخی رسانه های کرد زبان، به دنبال عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه و ورود آنها به شهر جرابلس، آنکارا با به کشتار دهها غیرنظامی و انهدام 60 درصد این شهر متهم کردند.
به گزارش خبرگزاری "روسیا الیوم"، یک منبع کرد زبان از یگانهای حمایت از مردم کرد، از اقدام روز چهارشنبه (سوم شهریور ماه) توپخانه ارتش ترکیه در گلوله باران و هدف قرار دادن این یگانها خبر داد.
"باران حمو" در گفت وگو با خبرگزاری آلمان اظهار داشت: توپخانه ترکیه که از سوی مناطق غرب به شهر جرابلس پیشروی کرده، مواضع یگانهای حمایت از مردم کرد را مستقیما بمباران کرده است.
وی افزود: چهار گلوله خمپاره به پایگاههای این یگانهای واقع در شرق رود فرات اصابت کرد اما تلفاتی بر جای نگذاشت.
ریاست مجلس موسسان نظام فدرال دموکراتیك شمال سوریه؛ نفوذ ترکیه به شمال سوریه را نقض آشکار حاکمیت این کشور عنوان کرد و از ائتلاف بین المللی خواست تا به تجاوز به خاک و مردم سوریه پایان دهد.
وی گفت: هدف ترکیه از این عملیات؛ اشغالگری و استعمار سوریه است.

انهدام 60 درصد شهر جرابلس سوریه

خبرگزاری کرد زبان هاوار نیز گزارش کرد: ترکیه در بمباران شهر جرابلس حملات خود را بر مناطق کرد نشین متمرکز کرد و این حملات به انهدام حدود 60 الی 70 درصد از این شهرمنجر شد.
این خبرگزاری تصریح کرد، دراین حملات جنگنده های ترکیه نیز بمباران مناطق مسکونی خارج شهر را از سر گرفتند که منطقه کیکلیجا از جمله این مناطق است. آنکارا پیش از این از ورود گروههای الجیش الحر بدان خبر داده بود.

کشته شدن 40 غیر نظامی سوری در حملات ترکیه
این خبرگزاری از کشته شدن 49 غیر نظامی در حملات توپخانه ای روز چهارشنبه ارتش ترکیه به شمال سوریه و شهر جرابلس خبر داد.
بر اساس اعلام این خبرگزاری 20 غیر نظامی در روستای الحلوانیه (8کیلومتری غرب جرابلس) درمرزهای سوریه و ترکیه و 25 غیر نظامی در منطقه جرابلس پایین و 4 عضو یک خانواده درمنطقه قریبه کشته شدند.

فرار 3هزار شهروند سوری از جرابلس 

این خبرگزاری هم چنین اعلام کرد سه هزار غیر نظامی نیز به دنبال بمباران شهر جرابلس از سوی ترکیه و گروههای وابسته، به شهر منبج که تحت تسلط شورای نظامی منبج است، مهاجرت کردند. 
" بن علی یلدریم " نخست وزیر ترکیه نیز در همین خصوص گفت:" کشورش با ایجاد یک رژیم کرد در شمال سوریه موافقت نخواهد کرد و آن را خطری برای منطقه می داند."
وی روز چهارشنبه سوم شهریور در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جوزف بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا در آنکارا افزود: "ترکیه و آمریکا به توافق رسیدند اجازه ندهند نیروهای حزب اتحادیه دموکرات و یگانهای حمایت از مردم کرد به مناطق واقع در غرب فرات در سوریه منتقل شوند."
نخست وزیر ترکیه گفت: "حفظ وحدت اراضی سوریه و تشکیل دولتی به نمانیدگی از همه اقشار جامعه سوریه، دو اصل مهم برای حل بحران این کشور است."
بایدن نیز تاکید کرد نیروهای حزب اتحادیه دموکراتیک و یگانهای حمایت از مردم کرد در صورت انتقال به غرب فرات هرگز از حمایت آمریکا بهره مند نخواهند شد.
وی افزود: واشنگتن؛ راهکار میانه درخصوص امنیت مرزهای ترکیه و وحدت سوریه را نخواهد پذیرفت و این مساله را به نهادهای مسئول سوریه نیز ابلاغ کرده است.

 217-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها