درخواست شرکت الحشد الشعبی در آزادسازی موصل

درخواست شرکت الحشد الشعبی در آزادسازی موصل
پنج‌شنبه 4 شهريور 1395 - 14:04

حزب دموکرات کردستان مشارکت نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) و پیشمرگه را درعملیات آزادسازی شهر موصل از اشغال تروریست های داعش خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " اردلان نورالدين " نماینده حزب دموکرات کردستان براهمیت مشارکت نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه درآزادسازی شهر موصل از لوث داعش تاکید کرد و همچنان تهیه طرحی مشترک از سوی همه نیروهای امنیتی شرکت کننده درآزادسازی این شهر را خواستار شد.

گزارش پایگاه لبنانی " العهد" به نقل از یک منبع امنیتی در استان کرکوک حاکی از آن است که بازجویی های اولیه از " حسين راضی علوان " تروریست - متولد سال 2001 - که به تازگی در منطقه تسعین نزدیک مرکز آموزشی كركوک بازداشت شد، نشان داد که گروه داعش حدود 50 کودک را در اردوگاه های خود درجنوب غرب كركوک وموصل آموزش داده است.

منبع یاد شده افزود که سن این کودکان بین 8 تا 15 سال است.

علوان گفت:" هدف از آموزش این کودکان، به کارگیری آنان دراجرای عملیات تروریستی برای حمله با مراکز امنیتی و مساجد و حسینیه ها است".

یک منبع محلی عراق به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت :" گروه داعش یک دختر زیر 25 سال را به همراه 14 شهروند دیگر در داخل استخری در منطقه " الجوسق " درجنوب غرب شهر موصل غرق کرد.

داعش همچنین همان روز به  کشتارجمعی و میدانی اقدام کرد و 12 شهروند را که درآبمیوه فروشی در منطقه " باب الطوب " در مرکز شهر موصل کارمی کردند، به ضرب گلوله به قتل رساند.

این شهروندان بیگناه به اتهام همکاری با نیروهای عراقی و ارائه اطلاعات درباره داعش به آنان در داخل موصل و مناطق نینوا به قتل رسیدند.

فرماندهی استان دیاله از بازداشت یک عنصر تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق نزدیک بعقوبه با کمک برادرش خبر داد.

در بغداد پایتخت عراق ، نیز بر اثر انفجار در منطقه " المنسیه" از توابع ابوغریب درغرب بعداد، یک شهروند عراقی کشته و 6 تن دیگر مجروح شدند.

همچنین درحمله خمپاره ای به روستای " النصر و السلام" از توابع ابوغریب، دو نفر کشته و 8 نفر مجروح شدند.

215-9

پربیننده ترین خبرها