بزرگ ترین مروارید جهان پیدا شد+ عکس

بزرگ ترین مروارید جهان پیدا شد+ عکس
جمعه 5 شهريور 1395 - 14:12

یک ماهیگیر فیلیپینی، بزرگ ترین مروارید جهان را پیدا کرد که 100 میلیون دلار ارزش دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ماهیگیر فیلیپینی، این مروارید را که 34 کیلوگرم وزن و 30.48 سانتی متر و 67 سانتی متر طول دارد، در منطقۀ دورافتادۀ پورتوبرنسسکو واقع در جزیره بالاوان در فیلیپین، پیدا کرد.

این ماهیگیر، به جای فروش مروارید، آن را در زیر تخت خود پنهان کرد تا برایش شانس بیاورد.

به نوشتۀ روزنامۀ دیلی میل، این مروارید بی نظیر، به مدت 10 سال زیر تختِ مرد ماهیگیر بود تا آن که کلبۀ او در معرض آتش سوزی قرار گرفت و او ناچار به پاکسازی کامل خانه اش شد و در همین زمان، مرواریدِ بی همتا را به یکی از مسئولان گردشگری جزیره تحویل داد تا در همان جزیره حفظ شود و رونق گردشگری در این جزیره را سبب شود.

این ماهیگیر، که نامش فاش نشده است، از ارزش مرواریدی که در اختیار داشت، بی خبر بود و نمی دانست که این مروارید، بسیار بزرگ تر از دومین مرواریدِ بزرگ جهان است که تنها 6.4 وزن و 35 میلیون دلار ارزش دارد.

به گفتۀ مقامِ مسئولِ جزیره، این ماهیگیر، 10 سال پیش، لنگر قایق خود را به آب انداخته بود و لنگر به کف دریا در نزدیکی یک صخره خورد. وقتی باد شدیدی وزیدن گرفت، ماهیگیر به طور تصادفی متوجه شد لنگر، کنار صدفی بزرگ قرار گرفته است، به همین سبب شنا کنان به آب زد و آن صدف بزرگ را به همراه خود آورد و آن را به خانه برد و وقتی آن را گشود، بزرگ ترین مروارید جهان را در آن یافت.

205-6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها