1500 جوان ایرانی ازپیوستن به داعش منصرف شدند

1500 جوان ایرانی ازپیوستن به داعش منصرف شدند
جمعه 5 شهريور 1395 - 19:53

وزیراطلاعات گفت : وزارت اطلاعات بیش از 1500 جوان ایرانی را با استفاده از مبانی دینی و اسلامی و قرآنی و برخورد مناسب از پیوستن به داعش منصرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه در مصلی قدس قم با اشاره به ناامنی‌های منطقه عنوان کرد: در منطقه به وسیله جریان‌های تروریستی با جان مردم بازی می‌کنند و به نام اسلام آبروی اسلام ناب محمدی را می برند.
وزیر اطلاعات افزود: جبهه ناامنی به وسیله تروریست‌های نادان و جاهل و از خدا بی‌خبر بر دنیا حاکم شده است اما به لطف الهی و توجهات امام زمان(عج) و سربازان گمنامش در دستگاه‌های اجرایی کشور و از جمله وزارت اطلاعات و سپاه و بسیج قهرمان و قوه قضائیه از امنیت این کشور صیانت می شود.
وی تصریح کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، امنیت درایران بی بدیل است کشورهای اروپایی و آمریکایی با وجود سیستم های جاسوسی و تجهیزات روز حوادث تروریستی زیادی را تجربه کردند و در برابر حرکت های تروریستی آسیب پذیر شدند و امنیت آن ها همانند کاخ شیشه‌ای ترک می خورد.
علوی اظهار کرد: مردم انقلابی با اعتمادی که به وزارت اطلاعات دارند هر گونه حرکت مشکوکی را به ستادهای خبری 113 اطلاع می دهند و سربازان گمنام امام زمان (عج) هر گونه توطئه امنیتی را کشف و نابود می نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به لطف تلاش‌های سربازان گمنام برخی از حرکت های دشمن در مرز های کشور و پدیده های ضد امنیتی کاهش یافته و اتفاقات به حداقل رسید که نتیجه هم افزایی و وحدت افراد اثر گذار و سربازان گمنام امام زمان(ره) در سایه نظام جمهوری اسلامی و رهبری و تدابیر دولت می باشد.

وزیرکشور عنوان کرد: یکی از وظایف مهم حکومت اسلامی، برقراری امنیت در کشور است که در این مسیر نیروهای وزارت اطلاعات تلاش‌های گسترده‌ای را به ثمر نشانده‌اند.

وی گفت: نیروهای اطلاعاتی با ولایتمداری و وارستگی و عشق به برگزاری امنیت در این مرز و بوم امنیت را به وجود می آورند و با راهکارهای علمی و نگاه کارشناسی به برنامه‌ریزی می‌پردازند و در این میان نیروهای تحصیل کرده دانشگاهی و حوزوی دارای کارشناسی و دکترا و علوم سیاسی و جامعه شناسی و رشته های حقوق و مدیریت و علوم امنیتی کار امنیت را با کمترین هزینه در کشور دنبال می کنند.
حجت الاسلام علوی یادآور شد: دشمنان با این روش‌های امنیتی در انجام توطئه‌های خود در کشور ناکام می‌مانند و با هوشیاری رهبری و مردم و نیروهای اطلاعاتی بسیاری از اقدامات ضد امنیتی خنثی می شود همه ما باید قدردان امنیتی که در کشور اسلامی ایران حاکم است باشیم.
وی افزود: رهبر انقلاب در توصیه‌های خود فرموده‌اند که باید در جذب حداکثری و دفع حداقلی تلاش کنیم بر این اساس وزارت اطلاعات با اخلاق مداری و برخورد خوش در جهت جذب مردم به سوی نظام تلاش می‌کند و حتی به گونه ای با متهمان خود رفتار می کند که می توان ندامت را در آن ها مشاهده کرد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: لطف و مهربانی وزارت اطلاعات با مردم است و رعب و وحشت را در دل‌های دشمنان می‌اندازیم خدا را شاکریم که وزارت اطلاعات با انجام وظیفه و همچنین خدمات خود توانسته رتبه هشتم در سال 93 در مقبولیت و محبوبیت در مردم را به رتبه 3 برساند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در حال جذب نیروهایی به گروه‌های تروریستی هستند ما قبل از اینکه موفق به جذب این نیروها شوند با آنها گفت‌وگو می‌کنیم و با رفتار و منش اسلامی آن‌ها را متوجه اشتباهاتشان می‌نمائیم.

حجت الاسلام علوی بیان کرد: در این راه تاکنون بیش از 1500 جوان ایرانی را که قصد داشتند به گروه‌های تروریستی بپیوندند شناسایی کرده و طبق مبانی اسلامی و دینی و قرآنی آن ها را از مسیر برحذر داشته و از پیوستن به داعش جلوگیری کرده ایم.

وی گفت: ما بر این باوریم که پیشگیری بهتر از درمان است و می توان با برخورد اسلامی از بسیاری از جریانات جلوگیری کرد.

وزیر اطلاعات متذکر شد: ما از فرهنگ غنی دینی و اسلامی برخوردار هستیم که با ناسزا گفتن و برخورد های نامناسب مخالف است چرا باید باب ناسزاگوئی باز باشد امت اسلامی نباید با یکدیگر درگیر باشند اگر می خواهیم نظام و انقلاب و اسلام قوی داشته باشیم در سایه وحدت و همدلی میسر است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات با هیچ گرایشی به جناح‌های سیاسی به کار خود ادامه می‌دهد چرا که این وزارت هیچ گاه متعلق به هیچ جناحی نیست و همواره بر شرکت کردن جناح ها در انتخابات حق قائل است و به آن احترام می گذارد.

علوی عنوان کرد: خداوند امنیت را بر دلها حاکم می کند و وزارت اطلاعات مطابق با رسالت خود با تاسی از رهبر معظم انقلاب در جهت ایجاد آرامش در این مرز و بوم تلاش می کند.

منبع : ایسنا

پربیننده ترین خبرها