ادعای عجیب سفیر "نامطلوب" سعودی درباره عراق!

ادعای عجیب سفیر
يکشنبه 7 شهريور 1395 - 20:01

"ثامر السبهان" سفیر عربستان در بغداد در واکنش به درخواست رسمی وزارت امور خارجه عراق برای جایگزینی وی، ادعاهای مضحکی مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وی مدعی شده که سیاست عربستان سعودی ثابت بوده و ارتباطی به اشخاص ندارد به همین دلیل ریاض هرگز از "عربیت" عراق دست بردار نیست!

السبهان در گفت وگو با شبکه  سعودی "العربیه" با اهانت غیر مستقیم به جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرد که عربستان "فشارهای وارده" از سوی مشاوران نظامی کشورهای دیگر بر عراقی ها را درک می کند، لذا از خداوند می خواهیم به مردم عراق به خاطر این که در مجاورت  کشوری "متخاصم" با همسایگانش هستند، صبر عنایت کند!!

این در حالی است که پس از درخواست های مکرر محافل سیاسی و اجتماعی عراق، سرانجام وزارت امور خارجه عراق رسما به خاطر دخالت ها و سخنان "خارج از عرف دیپلماتیک" سفیر عربستان، خواستار تغییر السبهان و جایگزینی فرد دیگر شده است. 

السبهان در حالی از خداوند برای مردم عراق به خاطر خصومت همسایگانش "صبر" طلب می کند که بنا بر آمار، بیشتر از 650 تبعه سعودی خود را در عملیات های انتحاری در عراق منفجر کرده اند، شماری از اتباع سعودی حین درگیری با ارتش عراق کشته شده و صدها سعودی نیز به خاطر پیوستن به گروه های تروریستی به ویژه "داعش" در عراق زندانی هستند!

206 ـ 211

پربیننده ترین خبرها