با زنان سعودی پزشک و مخترع آشنا شوید! +تصاویر

با زنان سعودی پزشک و مخترع آشنا شوید! +تصاویر
يکشنبه 7 شهريور 1395 - 23:10

رسانه های حکومتی سعودی بدون در نظر گرفتن وضع نابسامان زنان در برخورداری از حقوق شهروندی، وضعیت آنها را با کشورهای پیشرفته مقایسه کرده و طوری وانمود می کنند که گویا زنان سعودی در بعد اجتماعی از غربیان هم پیش افتاده اند و فعالیتهایشان در زمینۀ پزشکی و اختراع!! به اروپا هم رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این در حالی است که زن سعودی هنوز از ساده ترین حقوق شهروندی خود محروم است و حق رانندگی ندارد و بدون اجازۀ مردان از حق کار و سفر برخوردار نیست.
به عنوان نمونه، نشریۀ سعودی "سبق" با انتشار خبری مدعی شده است که زن سعودی توانسته جامعه و جهان را با دستاوردهای جدید خود در زمینه های مختلف غافلگیر کند. دستاوردهایی که نه تنها عربستان، بلکه جهان از آن استفاده می کنند(!!)
این نشریه می افزاید: زن سعودی در عرصۀ آموزش، پزشکی و سایر مسایل علمی حرفی برای گفتن دارد چنان که چشم انداز کشور برای سال 2030 بر اساس مشارکت زن در جامعه پیش بینی شده است و همین موضوع نشانگر شناخت واقعی دولت مردان از جایگاه زن سعودی است!
در همین حال، زنان سعودی فعال در شبکه های اجتماعی با به راه انداختن هشتگ #سعوديات_نطالب_باسقاط_الولاية ، خواستار لغو قوانینی شدند که بر اساس آن زن باید برای برخورداری از حقوق شهروندی مانند تحصیل، کار و سفر از "ولی امر" خود اعم از همسر یا پدر یا برادر کسب اجازه کند.
 

 202 ـ 211

پربیننده ترین خبرها