دیدار نمایندگان انقلاب یمن با مقامات عراقی

دیدار نمایندگان انقلاب یمن با مقامات عراقی
دوشنبه 8 شهريور 1395 - 19:45

صنعا، العالم - به دنبال سفر هیات نمایندگی مشترک جنبش "انصار الله" و کنگره مردمی یمن به سرپرستی "محمد عبدالسلام" از اعضای برجسته انصارالله یمن به عراق، سخنگوی این جنبش با انتشار بیانیه‌ای جزئیات این سفر را شرح داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن، لحظاتی پیش با انتشار بیانیه ای در حساب کاربری خود از دیدار صبح امروز (دوشنبه) این هیات یمنی با "ابراهیم جعفری" وزیر خارجه عراق خبر داد.

براساس این بیانیه نمایندگان انصارالله و کنگره مردمی یمن در دیدار با وزیر امور خارجه عراق، اوضاع انسانی و اقتصادی این کشور، پیامدهای تجاوزگری سعودی برای ملت یمن، جزئیات روند گفت وگوهای مربوط به بحران یمن و گام های سیاسی را که به تازگی برای تاسیس شورای عالی سیاسی این کشور برداشته شده است و نیز جوانب پافشاری دشمن بر ادامه تجاوزگری و بی توجهی به هر گونه راه حل مسالمت آمیز منطقه ای و بین الملی برای توقف تجاوزی گری علیه یمن را شرح دادند.

این بیانیه می افزاید: نمایندگان یمن در این دیدار مراتب درود و سلام و قدردانی "صالح الصماد" رئیس شورای عالی سیاسی یمن از مواضع عراقی‌ها در مخالفت با جنگ و تجاوزگری علیه یمن را اعلام کردند.
براساس این بیانیه، وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار ضمن استقبال گرم از هیات یمنی و تاکید بر مواضع عراق در مخالفت با جنگ و تجاوزگری، گفت: توصیه مقامات عراق از ابتدای تجاوزگری سعودی علیه یمن این بوده که این تجاوزگری محکوم به شکست است و بحران یمن باید از طریق گفت وگوی سیاسی یمنی – یمنی حل و فصل شود.
وی گام های اخیر یمنی ها در زمینه تشکیل شورای عالی سیاسی را درست و موفق توصیف کرد و گفت: بغداد همچنان از یمنی ها در برابر تجاوزگری حمایت خواهد کرد.

هیات یمنی متشکل از 14 عضو است که هفت عضو از انصارالله و 7 عضو از کنگره مردمی به ریاست علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن هستند که در گفت وگوهای اخیر صلح در کویت حضور داشتند.
 این هیات از ششم ماه اوت جاری به دلیل بمباران های مکرر سعودی ها علیه یمن و بسته بودن فرودگاه صنعاء، در کشور عمان متوقف شده بود.
هیات مذکور قرار است بعد از بغداد عازم بیروت و سپس تهران شود و به دنبال به رسمیت شناختن و کسب مشروعیت منطقه ای برای شورای عالی سیاسی جدید است که انصارالله و کنگره مردمی، اخیرا این تشکیلات را برای اداره امور یمن، تاسیس کرده اند.

 201- 213

پربیننده ترین خبرها