ویدیوی اختصاصی العالم: تجهیزات شیمیایی در داریا

سه شنبه 9 شهريور 1395 - 10:37

در پی آزادسازی شهر داریا در حومۀ دمشق، و مین زدایی حرم حضرت سکینه (س)، خبرنگار شبکه العالم، در اتاق های فرماندهی زیرزمینیِ گروه های مسلح تروریست، کارگاه ساختِ گازهای سمی و مواد شیمیایی و ماسک های ضدشیمیایی یافت.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از داریا، آثار چهار سال جنگ در همۀ مناطق این شهر، به وضوح، به چشم می خورد و ستون های دود، همچنان از قرارگاه های گروه های مسلح تروریست به آسمان می رود.

تمام شواهدِ روی زمین، نشان از جنگ زده بودن این شهر دارد، اما در زیر زمینِ داریا، شهر دیگری است؛ اتاق های عملیات و تاسیسات گروه های مسلح، همگی در زیر زمین است. دوربین شبکه العالم، وارد یکی از قرارگاه های فرماندهی و اتاق های عملیات شد و خبرنگار شبکه العالم، در اتاقِ کناری این قرارگاه، یک ماسک ضدشیمیایی پیدا کرد. به نظر می رسد اتاقی که گروه های مسلح تروریست از آن به عنوان کارگاه بمب سازی استفاده می کردند، برای ساخت مواد سمی و شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

داریا، از این نظر که مدفن حضرت سکینه دختر امام حسین است، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. عناصر مسلح تروریست، بارها سعی کردند وارد این بارگاه شوند، اما شکست خوردند و بارگاه حضرت سکینه همواره به مثابۀ خط مقدم و نقطۀ تماس میان ارتش و عناصر مسلح تروریست بود.

یک منبع نظامی در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: «بارگاه حضرت سکینه (س) از بیرون، کاملا تخریب شده، اما ضریح، آسیب ندیده است و مین ها و بمب هایی که اطراف بارگاه کار گذاشته شده بود، پاکسازی شده است».

تخریب بارگاه حضرت سکینه، نشان از کینه توزی عناصر مسلح تروریست نسبت به اهل بیت پیامبر دارد، اما اکنون، آن ها از داریا فراری شده اند و بارگاه، همچنان برجاست.

خون مدافعان حرم، نگذاشت که دست عناصر مسلح تروریست به این حرم برسد.  تنها کاری که آن ها توانستند بکنند، تخریب اطراف بارگاه بود.

205-220

پربیننده ترین خبرها