پشت پردۀ مذاکرات یمن از زبان رهبر انصارالله

پشت پردۀ مذاکرات یمن از زبان رهبر انصارالله
سه شنبه 9 شهريور 1395 - 22:19

رهبر انقلاب مردمی یمن تأکید کرد، هدف طرف مقابل (ائتلاف متجاوزان و حامیانش) از مذاکرات کویت، تحقق آن چیزی بود که نتوانست در نبرد به آن برسد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، "عبدالملک بدرالدین الحوثی" روز سه شنبه در اظهاراتی تأکید کرد: قبل از آغاز تجاوز به یمن، در این کشور هیچ کسی تهدید به شمار نمی‌آمد، و همه گروه‌ها و احزاب سیاسی مشغول گفتگو بودند.
سایت شبکۀ المسیره یمن به نقل از الحوثی افزود: متجاوزان، خیزش مردم یمن را برخلاف خواست و به ضرر پروژه‌ها و برنامه‌هایشان دیدند.
الحوثی خاطرنشان کرد: گروه‌های انقلابی، تلاش کردند تا از همه راه‌ها حسن نیت خود را در قبال کشورهای اسلامی و عربی، نشان دهند.
 

"آنان (کشورهای متجاوز) موضع‌گیری در قبال سیاستهای آمریکا را یک موضوع ایرانی معرفی کردند تا کسی جرأت نکند موضوع دشمنی با "اسرائیل" را مطرح کند"

* دلیل نگرانی ائتلاف متجاوز و حمله به یمن
رهبر انقلاب مردمی یمن تأکید کرد: دلیل نگرانی آنها از دست ما و همه ملتهای آزادۀ منطقه، مسیر و روش ‌آزای‌خواهانه و ضد استبدادی و مخالفت با هیمنه و سلطۀ بیگانگان است.
الحوثی با اشاره به بهانه‌های واهی ائتلاف متجاوز سعودی برای حمله به یمن، اظهار داشت: آنان (کشورهای متجاوز) حق ندارند ما را به دشمنی با ایران مجبور کنند، درحالیکه ایران کشوری اسلامی است و مواضع این کشور درقبال مسائل امت اسلامی مثبت می‌باشد.
وی افزود: آنان (کشورهای متجاوز) موضع‌گیری در قبال سیاستهای آمریکا را یک موضوع ایرانی معرفی کردند تا کسی جرأت نکند موضوع دشمنی با "اسرائیل" را مطرح کند.
* وقتی روابط با اسرائیل معیار عرب بودن می‌شود!
الحوثی با ابراز تعجب از مواضع باطل برخی دولتهای عربی در قبال رژیم صهیونیستی ادامه داد: آنان (کشورهای ائتلاف متجاوز) روابط با اسرائیل را به معیاری برای اثبات عرب بودن تبدیل کرده‌اند.
الحوثی با بیان اینکه انقلاب یمن امتداد هیچ هدفی نمی‌باشد و به نفع هیچ طرفی فعالیت نمی‌کند، اظهار داشت: تجاوز (به یمن) برای کشورها و ملتهای منطقه موضوعی غافلگیر کننده بود؛ اگر ملت یمن پیش‌بینی می‌کرد که این تجاوزگری تا این حد وحشیانه و جنایتکارانه است، به صورت بهتر و با قدرت بیشتری برای دفاع از خود، و حمایت از سرزمین و آزادیش آماده می‌شد.
* گزینه‌ای جز مقابله با متجاوزان وجود ندارد
وی با اشاره به این که ائتلاف متجاوز به دنبال تکه تکه کردن و تجزیۀ یمن بدون هیچ مانعی می‌باشد، خاطرنشان کرد: این تجاوزها خسارتها و ضررهای فراوانی به ملت ما وارد کرد، ولی حجم این درد و رنج هر اندازه که باشد، گزینه‌ای جز مقابله با آن وجود ندارد.
رهبر انقلاب یمن، تأکید کرد که کمیتۀ انقلابی در حفظ نهادها و مؤسسات دولتی و جلوگیری از فروپاشی آنان موفق عمل کرد، درحالیکه اولویت آن مقابله با متجاوزان است.
الحوثی افزود: اگر فسادی در این بین وجود داشته، مسأله‌ای فرده است، و باید همه فاسدان تک تک بازخواست شوند.
الحوثی درخصوص اوضاع استانهای جنوبی گفت: به برادران جنوبی قبل از حرکت به سوی جنوب و پس از آن گفتیم که اگر مانع حملات و جنایت‌های القاعده و باندهای مسلح هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری مورد حمایت عربستان) شوند، کسی به آنجا نخواهد رفت؛ ولی کسی را نیافتیم که در این زمینه اقدام کند.
وی افزود: از برادران ما در جنوب برخلاف منافع آنان سوء استفاده شد، و گذر زمان این موضوع را برای آنان آشکار خواهد کرد.
الحوثی تأکید کرد که گروه‌های آزاده و افراد عاقل در جنوب یمن باید برای حفظ اهالی این منطقه در مقابل سوء استفاده‌ها وارد عمل شوند.
الحوثی اظهار داشت: هیچ کسی نمی‌تواند به بهانۀ هرگونه کوتاهی در این‌جا یا آنجا به ملت خود خیانت کند و با کشورهای بیگانه علیه سرزمینش همدست شود.

پربیننده ترین خبرها