سازمان ملل: 10هزار نفر در یمن کشته شده‌اند

سازمان ملل: 10هزار نفر در یمن کشته شده‌اند
چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 10:05

سازمان ملل متحد اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن در حدود 18 ماه پیش تاکنون 10 هزار نفر از مردم این کشور کشته شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جیمی مک گولدریک، هماهنگ کننده کمک‌های انسانی به یمن در صنعا گفت که این آمار بر اساس اطلاعات بدست آمده از منابع پزشکی تهیه شده است.

به دنبال پیروزی انقلاب یمن و فرار عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن به عربستان، ریاض با تشکیل ائتلاف عربی به بهانه حمایت از هادی، بمباران و حملات زمینی به یمن را آغاز کرد، و کشتار مردم یمن همچنان ادامه دارد.

جیمی مک گولدریک در سخنان خود همچنین به طرفین درگیر در جنگ یمن هشدار داد که برای حفاظت از جان شهروندان و جلوگیری از حمله به خانه های شهروندان یمن از هیچ کوششی دریغ نکنند.
گفت‌و‌گوها میان هیات ملی یمن و وفادار به انقلاب از جمله انصارالله و هیات عبدربه منصور هادی که از حمایت عربستان سعودی برخوردار است، چندی پیش پس از سه ماه مذاکره، بدون نتیجه پایان یافت.

اذعان این مسؤول سازمان ملل به کشتار شهروندان در حملات ائتلاف سعودی به یمن درحالی است که حمایتهای نظامی و تسلیحاتی غرب از عربستان همچنان ادامه دارد.

211

پربیننده ترین خبرها