ترفند شیطانی برای تغییر بافت جمعیت قدس+ویدئو

چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 13:25

قدس (العالم) ـ ساخت دیوار نژادپرستانۀ حائل که بیش از 250 هزار شهروند قدس را از این شهر جدا می کند در چارچوب تلاش های بی وقفه رژیم صهیونیستی برای تغییر بافت جمعیتی شهر قدس و اسکان یهودیان در این شهر به جای ساکنان اصلی آن صورت می گیرد.

رژیم صهیونیستی درحال تکمیل دیوار حائل

خضر شاهین خبرنگار شبکه العالم روز چهارشنبه از قدس اشغالی گزارش داد، رژیم صهیونیستی این روزها در حال تکمیل بخش های دیگری از دیوار نژادپرستانۀ حائل است تا برای همیشه ارتباط نواحی مختلف قدس را با مرکز آن قطع کند. با تکمیل دیوار حائل، قدس از سایر مناطق کرانه باختری و از دسترسی فلسطینیان این منطقه جدا خواهد شد.
اسماعیل خطیب، رئیس تجمع ملی فلسطین برای مقاومت در برابر دیوار حائل و شهرک سازی به خبرنگار العالم گفت: "این روزها شاهد تکمیل بخش هایی از دیوار حائل و در واقع تکمیل نقشه های رژیم اشغالگر در قدس و قطع ارتباط بخش عمده ای از شهروندان فلسطینی با این شهر هستیم."

محرومیت 200 هزار شهروند فلسطینی قدس
با ساخت این دیوار بیش از 200 هزار شهروند قدس از این شهر جدا می شوند و دسترسی آنها به داخل شهر فقط از طریق یک گذرگاه و در ساعت های خاصی که رژیم اشغالگر تعیین می کند، امکانپذیر می شود.
خلیل التفکجی، مدیر اداره نقشه های فلسطین در بیت الشرق نیز به خبرنگار العالم گفت: "رژیم اسرائیل صحبت از بیرون کردن 125 هزار شهروند فلسطینی از این شهر می کند در حالی که این آمار مربوط به مراحل اولیه کار است امروز بیش از 200 هزار فلسطینی از این شهر بیرون شده اند."

تغییر بافت جمعیتی و تبدیل فلسطینیان قدس به اقلیت 12 درصدی

وی خاطرنشان کرد که با تکمیل این طرح تعداد اندکی از شهروندان عرب در قدس باقی می مانند که در مقایسه با حضور 88 درصدی اسرائیلیها در آن منطقه، فقط یک اقلیت 12 درصدی را تشکیل می دهند.
مقامات رژیم اشغالگر قدس تمام امکانات خود را برای تغییر بافت جمعیتی این شهر و محو موجودیت شهروندان عرب و مسلمان و جایگرین کردن یهودیان به جای آنها، به کار گرفته اند.
خضر شاهین، خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد که با تکمیل دیوار حائل و توسعه دامنه سیاستهای نژادپرستانه رژیم اشغالگر، اغلب بخش ها و محله های قدس از بخش مرکزی و قلب این شهر جدا خواهند شد.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها