چرا گروه‌های افراطی به جان یکدیگر افتاده اند؟!

چرا گروه‌های افراطی به جان یکدیگر افتاده اند؟!
چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 15:02

وضعیت عجیبی که گروه های افراطی درحال حاضر دچار آن شده اند، این است که هر یک از آن ها تلاش می کند تا نقاط ضعف و قوت طرف دیگری را شناسایی کند و گروه های دیگر را مورد تهاجم قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت " الیوم السابع"، حملات متقابل میان گروه های القاعده و داعش شدت گرفته است، به صورتیکه هر یک از آن ها دیگری را به باد ناسزا می گیرد و سرکرده طرف مقابل را مورد تهاجم قرار می دهد. گروه داعش اعضای القاعده را تکفیر می کند، و دربرخی کشورهای عربی درگیری هایی بین آنان روی می دهد، و این مساله به تازگی و بعد از حمله ایمن الظواهری سرکرده القاعده به " ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش آشکارا نمود پیدا کرده است.
شاید حمله سابق" أبو محمد العدنانى" سخنگوی رسمی داعش علیه سرکردگان تشکیلات القاعده، اصلی ترین دلیل برای تنش شدیدی است که این دو گروه درگیر آن هستند.

العدنانی گفته بود که القاعده از مسیر خود منحرف شده و تغییر رویه داده است.
درهمین زمینه درگیری لفظی شدید میان گروه اخوان المسلمین و جماعت اسلامی وجود دارد، و به حد تبادل اتهامات رسیده است. با وجود اینکه این دو گروه از زمان برکناری محمد مرسی، در قالب ائتلافی واحد تحت عنوان " ائتلاف حمایت از اخوان " هم پیمان شده اند، ولی میزان حملات این دو گروه علیه یکدیگر به تازگی تشدید شده است ، به ویژه پس از اینکه گروه اخوان " عبود الزمر" سرکرده برجسته جماعت اسلامی را به تلاش  علیه "جریان اسلامی" و همکاری با نهادهایی که برای ضربه زدن به این جریان تلاش می کنند، متهم کرد، و گفت که نصیحت های اخیر جریان اسلامی مشکوک است و این مساله ای است که "عاصم عبد الماجد" سرکرده معروف جماعت اسلامی برای اعلام مخالفت با این حمله آنرا عنوان کرده است.
وی گفته است که اخوان المسلمین به نفع دین اسلام همکاری نمی کند.

عاصم عبد الماجد عضو شورای مشورتی جماعت اسلامی ، اعضای جماعت اخوان المسلمین را متهم کرده که اولین هدف آنان  گروه شان بوده، و این گروه خود را بر دین و هر چیز دیگر ترجیح می دهد.
عبد الماجد در صفحه فیس بوک خود نوشت: "ما باید به اخلاص برسیم تا بدانیم چه چیزی باعث شده است که این جماعت به خداوند نمی رسد، و کسی که جنگیده است، تا سخن این گروه در اولویت باشد، نبرد وی در راه خدا نبوده است، برحذر باشید از اینکه در جماعت اسلامی با یکدیگر دشمنی کنید و نسبت به هم بغض و کینه داشته باشید، برحذر باشید از اینکه برادران شما در جماعت اسلامی ... . که همه اینها از بدعت های زشت است."
در ساعات گذشته، درگیری جدید میان اخوان المسلمین و گروه القاعده روی داده، به گونه ای که الظواهری، سرکرده القاعده، محمد مرسی و اخوان را متهم کرده است هرچه را که آمریکایی ها و اسرائیلی ها خواسته اند، دراختیار آنان قرار داده است.
الظواهری با اشاره به سرنوشت مبهم سران اخوان المسلمین و محمد مرسی این سوال را مطرح کرد که: " آن ها اکنون کجا هستند؟".

سرکرده القاعده همچنین درخواست کرد که مرزهای ملی و قومیتی میان کشورها از بین برود.

215

پربیننده ترین خبرها