گزارش سخنگوی انصار الله یمن از دیدار با مقامات عراق

گزارش سخنگوی انصار الله یمن از دیدار با مقامات عراق
چهارشنبه 10 شهريور 1395 - 23:26

سخنگوی رسمی انصار الله نتایج سفر هیأت نمایندگی یمن به عراق و دیدار با مسئولان این کشور را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، محمد عبد السلام الحوثی، سخنگوی رسمی عبد الملک الحوثی، ضمن اشاره به گفتگوهای هیأت نمایندگی انصار الله با مقامات عراقی در بغداد، از موضع مثبت مقامات بغداددربارۀ تشکیل شورای سیاسی عالی یمن سخن گفت و افزود: «مسئولان عراقی از تشکیل این شورا استقبال کردند. آن ها با این اقدام مردم یمن که در چارچوب قانون اساسی برای ایستادگی در برابر تجاوز عربستان انجام شده است، موافق هستند. عراق و یمن در سایۀ تشکیل این شورا همکاری همه جانبه ای خواهند داشت و مقامات سیاسی و نمایندگان عراقی نیز به زودی به یمن سفر خواهند کرد».

او دربارۀ موضع عراق در قبال رخدادهای یمن و اینکه این کشور از نخستین روز با تجاوز به یمن مخالف بوده است، گفت: «ما برای هرگونه تبادل نظر دربارۀ حل بحران یمن آمادگی داریم؛ زیرا پیامدهای این بحران به یمن محدود نیست و تمام منطقه را در بر می گیرد».

محمد عبد السلام دربارۀ تجاوز عربستان به یمن نیز گفت: «این یک دخالت آشکار و ظالمانه است که هیچ توجیهی ندارد. این تجاوز به وضوح شکست خورده و ثابت کرده است که ملت یمن ملتی مظلوم و پایدار است و امکان ندارد که هیچ گونه تجاوز و گردن کشی را بپذیرد».

عبد السلام، همچنین، تأکید کرد که به نظر ما «ملت یمن می تواند با تکیه بر ظرفیت های خود در برابر تجاوز عربستان بایستد».

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «مردم یمن به هر گونه کمکی نیاز دارند. حالا که دولتی مورد تأیید پارلمان در یمن روی کار آمده است، باید روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی و نظامی میان یمن و همه کشورهی حامی آن آغاز شود».

220-9 

پربیننده ترین خبرها