بیانیه علمای بحرین علیه احکام دادگاههای آل خلیفه

بیانیه علمای بحرین علیه احکام دادگاههای آل خلیفه
پنج‌شنبه 11 شهريور 1395 - 18:14

علمای دینی بحرین با انتشار بیانیه ای، احکام دادگاههای آل خلیفه علیه شخصیت ها و علمای دینی این کشور را ظالمانه و مغایر با قوانین بین المللی دانستند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری "العالم"، در بیانیه علمای دینی بحرین آمده است: احکام صادره علیه "مجید المشعل" رئیس هیأت علمای بحرین و شمار دیگری از علمای این کشور ظالمانه و مغایر با قوانین بین المللی است.

این بیانیه افزود: این احکام ظالمانه نمی تواند عزم آزادیخواهان برای تحقق خواسته های عادلانه شان را سست کند.

علمای دینی بحرین در بیانیه خود بار دیگر از مسئولان آل خلیفه خواستند که سوزاندن این کشور در آتش ظلم و ستم طایفه ای را متوقف کند.

این بیانیه آزادی فوری تمامی علما و شخصیت های مردمی را خواستار شد و فرار رو به جلوی آل خلیفه برای بحران سازی را محکوم کرد.

علمای دینی بحرینی در این بیانیه تاکید کرد: تنها راه پیش روی آنها، یاری رساندن به دین، ملت و میهن به هر قیمتی است. 

دادگاه های آل خلیفه اخیرا مجید المشعل را به ۲ سال حبس و شیخ "یاسین الموسوی" و شیخ "عزیز الخضران" را هر یک به ۱ سال حبس محکوم کردند.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه دولت آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

این درخواست ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبرو شده است. رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.

نیروهای نظامی مشترک شورای همکاری خلیج فارس موسوم به سپر جزیره نیز در این راه به رژیم بحرین کمک می کنند.

در این مدت، صدها نفر شهید یا زخمی شده و یا به زندان افتاده و شکنجه شده اند.

رژیم بحرین برای خاموش کردن شعله اعتراضات شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده سازی به زندانهای طولانی مدت محکوم کرده است.

با وجود همه این اقدامات، جنبش مردم بحرین برای دستیابی به خواسته های خود همچنان ادامه دارد و آنها با برپایی تظاهرات خواهان برآورده شدن این خواسته ها هستند.

206-6
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها