نخستین همراهیِ امارات و پاکستان با رزمایش اسراییلی

نخستین همراهیِ امارات و پاکستان با رزمایش اسراییلی
جمعه 12 شهريور 1395 - 22:08

خلبانان اماراتی، رژیم صهیونیستی و پاکستان برای اولین بار به طور مشترک در مانور نظامی آمریکا شرکت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت المصدر با اعلام این خبر افزود: این اولین همکاری از نوع خود بین نیروهای هوایی "اسرائیل"، پاکستان و امارات در مانور نظامی آمریکایی (Red Flag) در دو هفته پیش بود. در این مانور نیروی هوایی اسپانیا نیز شرکت داشت.

هشت جنگنده رژیم صهیونیستی به همراه یک فروند هواپیمای سوخت رسان این رژیم و در مجموع هواپیماهای 50 کشور در این مانور شرکت داشتند.

به نوشته المرصد، پرواز از فلسطین اشغالی به آمریکا به نیروی هوایی رژیم صهیونیستی کمک کرد که سناریوی حمله به ایران را که هدفی دوربرد به شمار می رود، شبیه سازی کنند.

در همین حال یک مسئول بلندپایه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی مدعی شد که اینها پروازهای ترابری و غیر رزمی از طریق کشورهای دوست هست، نه پروازهای رزمی و عملیاتی.

وی در عین حال افزود: این یک پرواز بسیار طولانی است که به تمرین برای بالا بردن راندمان نیروی هوایی در دراز مدت در شرایط مختلف جوی کمک می کند.

برپایه این گزارش، در طول این رزمایش، چندین سناریو از جمله نبردهای هوایی و سوخت رسانی در آسمان شبیه سازی شد.

به نوشته المرصد، شرکت کنندگان در این مانور مهارت هایی در زمینه حمله به چند هدف در روی زمین، حمله به جنگنده ها با سامانه های موشکی زمین به هوای پیشرفته، حملات الکترونیکی به هواپیماها، تلاش برای جاسوسی از اتاق فرماندهی و هدایت و تامین امنیت برای نیروهای زمینی از جمله نیروهای ویژه چترباز در سطوح دشوار در روی زمین را تمرین کردند.

Red Flag مانوری است که آمریکا از 41 سال پیش برگزار می کند و هر چهار سال یکبار برگزار می شود.

6 ـ 211

پربیننده ترین خبرها