خشم ملک سلمان از موضع سلطان قابوس درباره یمن

خشم ملک سلمان از موضع سلطان قابوس درباره یمن
شنبه 13 شهريور 1395 - 11:05

مجله اطلاعاتی "انتلجنس آن لاین" فرانسه فاش کرد که ملک سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی از سلطان قابوس بن سعید سلطان عمان به خاطر حمایت از جنبش انصار الله یمن بسیار خشمگین است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مجله اطلاعاتی "انتلجنس آن لاین" فرانسه نوشت: عربستان احساس می کند که در ورای بی طرفی سلطان نشین عمان، این کشور گرایشی به هماهنگ کردن تدریجی خود در جبهه ایران بویژه درخصوص بحران یمن دارد.
سایت "وطن" به نقل از این مجله فرانسوی خاطرنشان کرد که مسئولان نظامی و امنیتی نزدیک به محمد بن سلمان وزیر دفاع سعودی، از مواضع و تحرکات مسقط درخصوص یمن به شدت انتقاد می کنند.
مجله انتلجنس آن لاین نوشت: یکی از کسانی که تمایل به استحکام و تقویت هماهنگی با ایران دارد، ژنرال سلطان بن محمد النعمانی وزیر دفتر کاخ سلطان نشین عمان است. وی عضو یکی از بارزترین خانواده های عمان است، که رسما بر ادارۀ امنیت این کشور که همان سازمان اطلاعات داخلی عمان است، نظارت دارد.
به نوشته مجله انتلجنس آن لاین، این نهاد، دوره ای طولانی تحت پوشش نظارت مرزی بین دو کشور، به منظور برقراری روابط با اقشار و طیف های یمن سرمایه گذاری کرده است. براساس این اطلاعات، ریاض همچنین معتقد است که مسقط چشم خود را به روی حمایت استان ظفار عمان در مجاورت مرز با یمن، از انصارالله بسته است.
به نوشته این مجله؛ به بهانه دیپلماسی منطقه ای و بی طرفی سلطان نشین عمان، این کشور به طور منظم از زمان شکست مذاکرات کویت در 13 ماه ژوئیه از رهبران انصارالله دعوت کرده است.
تیم یمنی شرکت کننده در مذاکرات صنعا قادر نیست که مسقط را به مقصد شهر صنعا سوار بر یک فروند هواپیمای استیجاری سلطان نشین عمان ترک کند، زیرا عربستان که حریم هوایی یمن را زیر نظر دارد، اصرار می ورزد که هواپیما و سرنشینان آن در فرودگاهی سعودی مورد بازرسی دقیق قرار بگیرند، اما انصارالله و مسئولان عمانی این امر را رد می‌کنند.
6

پربیننده ترین خبرها