تعداد اخراجی‌‌های کودتا در ترکیه به 43 هزار نفر رسید

تعداد اخراجی‌‌های کودتا در ترکیه به 43 هزار نفر رسید
شنبه 13 شهريور 1395 - 20:39

درچارچوب پاکسازی گسترده بعد از کودتای نافرجام ترکیه، منابع رسمی آن کشوراعلام کردند که تعداد کارکنان اخراجی از دستگاههای مختلف دولتی به 43 هزار نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پاکسازی گسترده  شامل  28 هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش، 8 هزار نفر نیروهای امنیتی، پلیس و ژاندارمری، 2 هزار نفر دانشگاهی، 3 هزارو 300 مسئول قضائی و 520 از اعضای هیات های دینی بوده است.
این افراد به اتهام ارتباط با فتح‌الله گولن مخالف مقیم آمریکا و یا داشتن تمایلات سیاسی به جناح  وابسته به او از شغل خود برکنار شده اند.
این حجم از اخراج کارمندان در ترکیه با تصویب شرایط اضطراری پس از کودتای نافرجام در این کشور و موافقت و تاکید رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ممکن شده است.
کودتای ترکیه روز جمعه 25 تیرماه امسال روی داد که طی آن 270 نفر جان خود را از دست دادند و دولت ترکیه فتح‌الله گولن، از سران مخالف این کشور که در آمریکا به سر می‌برد، را به عنوان مغر متفکر و رهبر کودتا معرفی کردند.
پس از این کودتا حدود 35 هزار نفر در ترکیه بازداشت شده و 17 هزار نفر از این افراد که شامل سربازان، نیروهای پلیس، قضات و خبرنگاران در این کشور می‌شوند به طور رسمی برای محاکمه به دادگاه‌های ترکیه معرفی شدند.

9
 

پربیننده ترین خبرها