حمایت صالح از بعثی ها و تهدید حوثی ها به مرگ

حمایت صالح از بعثی ها و تهدید حوثی ها به مرگ
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 13:45

علی عبدالله صالح رئیس جمهوری مخلوع یمن به گروه حوثی درباره نزدیک شدن به مقر عناصر بعثی عراقی در صنعاء هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامۀ "المرصد" نوشت علی عبدالله صالح به حوثی ها هشدار داده است که اگر به مخفیگاه افسران بعثی عراق در صنعاء پایتخت یمن نزدیک شوند، نباید منتظر سرنوشتی بجز مرگ باشند.

هیأتی از گروه حوثی یمن اوایل این ماه در سفر به عراق در پاسخ به درخواست برخی مقام های عراق وعده داده بود که افسران فراری رژیم صدام معدوم را که در صنعاء مخفی شده اند، دستگیر کند و به دولت بغداد تحویل دهد.

ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق در دیدار با اعضای هیأت حوثی به ریاست عبدالکریم الحوثی ، از آنان خواسته بود افسران بعثی را که از سال 2003 در صنعاء به سر می برند، دستگیر کند و تحویل دهد.

علی عبدالله صالح به نیروهای حفاظت از افسران بعثی عراق دستور داده است که شدیدتر از قبل به حفاظت از آنها بپردازند و به سوی هر کسی که به مخفیگاه آنها نزدیک می شود، تیراندازی کنند.

رئیس جمهوری سابق یمن مسئولان حفاظت از مخفیگاه افسران بعثی عراق را تهدید کرد که اگر در حفاظت از این بعثی ها کوتاهی کنند، مجازات خواهند شد.

گزارش ها حاکیست که نیروهای گارد ریاست جمهوری علی عبدالله صالح طرحی جامع برای حفاظت از افسران بعثی عراق شامل افزایش تعداد محافظان و کارگذاشتن مین در مسیرهای منتهی به مخفیگاه آنها آماده کرده است.

تعدادی از افسران بعثی پس از سقوط رژیم صدام به یمن پناهنده شدند و در جریان انقلاب مردم یمن برای حفظ رژیم علی عبدالله صالح و سرکوب مردم با وی همکاری کردند.

214-220-9

پربیننده ترین خبرها