روش هالیوودی بغدادی برای انتخاب جانشین عدنانی

روش هالیوودی بغدادی برای انتخاب جانشین عدنانی
يکشنبه 14 شهريور 1395 - 14:45

نشریۀ "ساندی تلگراف" گزارشی در بارۀ نحوۀ انتخاب جانشین سخنگوی داعش منتشر کرد و نوشت ابوبکر بغدادی برای انتخاب جانشین العدنانی، جلسات مصاحبه برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، بر اساس این گزارش، یک سلفی بحرینی و یک سوری که اولین حاکم رقه بعد از سیطرۀ داعش بر آن بود؛ از جملۀ نامزدهای جانشینی العدنانی هستند که از مؤسسان داعش و از زمرۀ با نفوذترین شخصیت های آن به شمار می رفت.
ساندی تلگراف در ادامۀ گزارش خود می افزاید: ابوبکر بغدادی سرکردۀ تشکیلات داعش با نامزدها جلسات مصاحبه و آزمون به شکل برنامۀ آمریکایی معروف "apprentice" برگزار می کند.
این نشریه خاطرنشان کرد که مهم ترین نامزدهای جانشینی العدنانی، ترکی البن علی، سلفی 32 سالۀ بحرینی است که احتمالا مفتی داعش بوده و قبلا فتوای جایز بودن تجاوز به زنان ایزدی توسط او صادر شده است.
نامزد دیگر ابولقمان 43 ساله، تبعۀ سوریه است که اولین حاکم رقه بود و بر تجارت نفتی که داعش از مناطق تحت سیطرۀ خود سرقت میکند نظارت دارد.
ساندی تلگراف تأکید می کند که ظاهرا انتخاب جانشین العدنانی کار ساده ای نیست چون او در زمینۀ برنامه ریزی راهبردی برای آیندۀ تشکیلات و مدیریت منابع درآمدش تجربه داشت و همین امر او را به فرد شایسته ای برای جانشینی بغدادی تبدیل کرده بود.
ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش در حملات هوایی نزدیک شهر حلب کشته شد.

202-9
 

پربیننده ترین خبرها