شکست مذاکرات واشنگتن و مسکو در باره سوریه

شکست مذاکرات واشنگتن و مسکو  در باره سوریه
دوشنبه 15 شهريور 1395 - 14:26

آمريكا و روسيه درخصوص دستيابي به توافق درباره سوريه طی مذاكرات انجام شده درحاشيه نشست " گروه بيست" درهانگژو چين ناكام ماندند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، يك ديپلمات بلندپايه آمريكايی با اشاره به ادامه اختلاف نظرهاي روسيه و آمريكا گفت بعد از شكست نشست های روز يكشنبه جان كری وزير امور خارجه آمريكا با سرگئی لاوروف همتای روس وی، روز دوشنبه نيز مذاكراتی جديد برگزار شد ولی دو طرف همچنان اختلاف نظر داشتند و نتوانستند به نتيجه برسند.

واشنگتن روز يكشنبه اعلام كرد كه با سوريه درباره آتش بس در سوريه به توافق مطلوب دست نيافته است و مسكو را به خاطر آنچه آنرا عقب نشيني درخصوص برخي از مسائل عنوان كرد، مورد انتقاد قرار داد.

باراك اوباما رئيس جمهوری آمريكا پيشتر اعلام كرده بود كه واشنگتن با روسيه درخصوص آتش بس در جنگ ويرانگر سوريه مذاكره می كند.

وی با بيان اينكه اين مساله بسيار پيچيده است، تاكيد كرده بود كه دو طرف همواره دراين زمينه تلاش مي كنند.

يك مسئول برجسته در وزارت امور خارجه آمريكا نيز بعداً گفته بود كه " روس ها از برخی از مسائل كه فكر می كرديم درباره آن توافق كرده ايم، عقب نشيني كردند و به همين دليل، برای رايزنی به پايتخت هايمان باز می گرديم".

مسكو و واشنگتن از دو طرف درگير در سوريه از مارس 2011 ناآرام است، حمايت مي كنند.

چندين دور از نشست هاي بين المللي براي پايان دادن به درگيري ها در سوريه كه به كشته شدن و آوارگي ميليون ها نفر در داخل و خارج از كشور منجر شده است، بي نتيجه بوده است.

روسيه از حاميان اصلي نظام بشار اسد در سوريه است و واشنگتن از ائتلاف اصلي مخالفان سوري و برخي از گروه هاي مسلح حمايت مي كند، همچنين برخي كشورها و طرف هاي ديگر نيز دراين درگيري ها مشاركت دارند.

توافق هاي آتش بس سابق در سوريه با شكست مواجه شده و اوباما ديروز گفت كه واشنگتن با مذاكرات " با نوعي ترديد " تعامل مي كند اما لازم است كه تلاشي بيشتر صورت گيرد.

وی افزود:" حتی اگر مساله به دستيابی كودكان و زنان و غيرنظاميان به غذا و كمك های پزشكی محدود شود كه به آن ها در پشت سرگذاشتن انفجارهاي مداوم كمك كند، باز هم جاي تلاش بيشتر وجود دارد".

215-9

 

پربیننده ترین خبرها