اعتصاب غذای فعالان حامی کرد در ترکیه

اعتصاب غذای فعالان حامی کرد در ترکیه
دوشنبه 15 شهريور 1395 - 23:16

فعالان حامی کردها ازجمله برخی نمایندگان، دراعتراض به نبود اطلاعات درخصوص عبدالله اوجالان رهبر کردها در دیاربکر درجنوب شرق ترکیه اعتصاب غذا کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان حامی کردها از اینکه از چند ماه پیش خبری درباره رهبرزندانی حزب کارگران کردستان (پ ک ک ) دردست نیست، اظهار نارضایتی کرده اند.

" صباحات تونجيل " سخنگوی گروه تحصن کننده گفت:" ما هیچ اطلاعاتی درباره وضعیت سلامت عبدالله اوجالان نداریم".

اوجالان  26 بهمن 1377 هنگامی که قصد ترک سفارت یونان در نایروبی را داشت ، طی عملیاتی که جزئیات آن هیچگاه فاش نشد دستگیرو به ترکیه منتقل شد و اکنون در زندان جزیره ایمرالی نزدیک استانبول دوران حبس ابد خود را می گذراند.

او ابتدا به اعدام محکوم شده بود؛ اما ترکیه به دلیل انتقادات گسترده و تلاشهایی که برای عضویت در اتحادیه اروپایی داشت، از اعدام وی خودداری کرد.

از زمان پایان آتش بس بین پ.ک.ک و مسئولان ترکیه قبل از یک سال پیش، اوجالان از دیدار با وکلا یا نزدیکانش منع  شده است.

برخی از فعالان که لباس هایی با عکس اوجالان را برتن داشتند، درتجمع امروز شعارهایی در تمجید از رهبرشان سر دادند.

" فرحات انجو " نماینده حزب دموکراتیک خلق ها که طرفدار قضیه کردها است و در این تجمع شرکت داشت، گفت :" اعتصاب ما ، تا زمان نامشخص ادامه دارد".

" بکیر بودزداغ " وزیر دادگستری ترکیه روز یکشنبه گفته بود که اوجالان با هیچ نوع مشکل سلامتی یا امنیتی مواجه نیست.

وی در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی آناتولی آنرا منتشر کرد، گفت :" این موضوع ، همواره از سوی گروه تروریستی و جدایی طلب(پ.ک.ک) مورد سوء استفاده واقع می شود و مردم اطلاعاتی اشتباه را دراین باره دریافت می کنند.

این اعتصاب درحالی صورت می گیرد که آنکارا جنگ خود را علیه عناصر پ.ک.ک در جنوب شرق ترکیه تشدید کرده است.

پس از کشته شدن 20 نظامی ارتش ترکیه در درگیری با عناصر پ.ک .ک ، نیروی هوایی ارتش ترکیه اواخر هفته گذشته به مواضع  این جنبش استقلال طلب حمله کرد.

215-9

پربیننده ترین خبرها