اگر چین ترامپ را مثل اوباما ضایع می‌کرد، واکنشش چه بود؟

اگر چین ترامپ را مثل اوباما ضایع می‌کرد، واکنشش چه بود؟
سه شنبه 16 شهريور 1395 - 17:22

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نحوه استقبال چین از باراک اوباما رئیس جمهوری کشورش را توهین آمیز خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز گفت اگر چین آنگونه که از اوباما استقبال کرد، از من استقبال می کرد ، فوراً به کشورم برمی گشتم و از مشارکت در اجلاس گروه 20 امتناع می کردم.
در جریان ورود اوباما به چین برای شرکت در اجلاس گروه 20 در شهر هانگژو، پله ای که برای پایین آمدن اوباما از هواپیما قرار داده شده بود، کوتاه، فلزی و فاقد هر گونه فرش بود.

ترامپ در دیدار با تعدادی از مسئولان اتحادیه های کارگری آمریکا در ایالت اوهایو گفت: «نحوه استقبال از اوباما غیرمحترمانه بود».
ترامپ افزود : «چینی ها از رئیس جمهوری آمریکا برخلاف سران دیگر کشورها به نحو شایسته استقبال نکردند».
نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: «من اگر به جای اوباما بودم، به چینی ها می گفتم که من برای شما احترام قائل هستم. سپس، به پرسنل هواپیما دستور می دادم که درب هواپیما را ببندند و به کشورم برمی گشتم».
ترامپ قبلاً اوباما را بارها به کوتاهی در کسب اعتماد و احترام سران دیگر کشورها متهم کرده و گفته بود: «واقعیت اینست که کشورهای دیگر به ما احترام نمی گذارند».
ترامپ افزود: «هنگامی که اوباما با هواپیما وارد کوبا شد، در فرودگاه هیچ مسئول عالی رتبه ای وجود نداشت که چنین استقبالی در تاریخ استقبال از رؤسای جمهوری آمریکا بی سابقه بود».

214-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها