مبلّغ آلمانی گروهک النصره محاکمه شد

مبلّغ آلمانی گروهک النصره محاکمه شد
چهارشنبه 17 شهريور 1395 - 12:22

دادگاهی در شهر دوسلدورف در غرب آلمان اولین جلسه محاکمه مبلّغ النصره به اتهام جذب نیرو برای این گروه تروریستی در سوریه را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، این مبلّغ 35 ساله به نام سْوِن لاو در طول جلسه محاکمه که روز سه شنبه برگزار شد، سکوت کرده بود و موتلو گونال وکیل مدافع وی ادعا کرد که دادستانی در حق موکلش ظلم کرده است و شاهدان صلاحیت شهادت دادن را ندارند.
دادستانی اعلام کرده است که لاو با گروهک "ارتش مهاجرین و انصار" که وابسته به جبهه النصره است، همکاری می کرده است.
گروهک موسوم به ارتش مهاجرین و انصار از حدود هزار و 500 تروریست چچنی، ازبک و تاجیک تشکیل شده است که سال 2015 به گروه تروریستی جبهه النصره – شاخه القاعده در سوریه – پیوست.
گروهک ارتش مهاجرین و انصار به عنوان گروهی تروریستی در آلمان شناخته می شود.
دادستانی آلمان خاطرنشان کرد: لاو سال 2013 به جمع آوری اموال و جذب نیرو برای گروه ارتش مهاجرین و انصار می پرداخت.
سرویس اطلاعاتی آلمان نیز با استناد به تصاویر و فیلم های موجود در اینترنت خاطرنشان کرده است که لاو سال 2013 به سوریه رفته بود.
وکیل لاو مدعی است که روند محاکمه عادلانه نیست و شاهدانی که دادستانی به آنها استناد می کند، یا دروغ می گویند یا از سلامت عقلی برای شهادت دادن برخوردار نیستند.
سون لاو مبلّغی است که در استان نورد راین وست فالیا زندگی می کند و از 9 ماه پیش تاکنون بازداشت است و اگر گناهکار شناخته شود، به 10 سال حبس محکوم خواهد شد.
پرونده قضایی دیگری برای لاو باز شده است زیرا وی به همراه 9 نفر دیگر در شهر ووپاتال همان استان با لباس های نارنجی در انظار عمومی ظاهر شده بود که روی لباس های آنها عبارت " پلیس شرع" نوشته شده بود. دادستانی آلمان خاطرنشان کرده است که این افراد با هدف جذب نیرو چنین لباس هایی را پوشیده بودند و هیچ مجوزی از نهادهای مربوطه نگرفته بودند.

سون لاو با لباس نارنجی

گفته می شود که 820 نفر سال 2016 آلمان را به قصد همکاری با گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق ترک کرده اند.
حدود 780 نفر نیز اواخر سال 2015 از آلمان به سوریه و عراق برای جنگیدن رفته بودند.
برآورد می شود که یک سوم از مجموع تروریست های آلمانی که برای جنگیدن به سوریه و عراق رفته بودند، به کشور خود بازگشته اند.

214 ـ 211

پربیننده ترین خبرها