نگرانی یونسکو از تخریب آثار باستانی یمن

نگرانی یونسکو از تخریب آثار باستانی یمن
چهارشنبه 17 شهريور 1395 - 15:03

سازمان آموزشی ، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) از عربستان به علت تخریب اماکن باستانی ، تاریخی و فرهنگی یمن انتقاد کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یونسکو در بیانیه ای اعلام کرد: عربستان باید به اماکن تاریخی و فرهنگی یمن احترام بگذارد و از تخریب این اماکن امتناع کند.
یونسکو افزود: یکی از جنگنده های ائتلاف عربستان اواخر اوت گذشته مسجدی را در شهر بنی مطر استان صنعاء تخریب کردند، که تاریخ احداث این مسجد مربوط به قرن نوزدهم میلادی می شود. 
ایرینا بوکووا مدیر کل یونسکو با ابراز نگرانی شدید درباره تخریب اماکن فرهنگی یمن گفت : حملات مداوم به اماکن تاریخی یمن باید هر چه زودتر متوقف شود.
بوکووا افزود : من بار دیگر از همه طرف های درگیر بحران یمن می خواهم که به قانون حقوق جنگ پایبند باشند، و از تعرض به اماکن فرهنگی و دینی امتناع کنند زیرا این اماکن بخشی از هویت و تمدن مردم یمن محسوب می شود .
مسجدی که به تازگی تخریب شده ، در قله کوه شعیب پیامبر در 40 کیلومتری غرب شهر صنعاء پایتخت یمن واقع است. ارتفاع کوه شعیب پیامبر 3 هزار و 600 متر است و بلندترین کوه در شبه جزیره عربستان می باشد.
یک گردان در کوه شعیب پیامبر مستقر است که وظیفه اش حفاظت از رادارهای نیروی هوایی ارتش است. 
مسجد کوه شعیب پیامبر یکی از آثار باستانی یمن محسوب می شود و از معماری خاصی برخوردار است.
از مارس 2015 تاکنون ده ها مرکز و شهر تاریخی در یمن از جمله صنعای قدیم که یکی از کهن ترین شهرهای جهان است ، دستخوش حملات هوایی عربستان و متحدانش شده است.

214

پربیننده ترین خبرها