راز طول عمر ژاپنی ها در چیست؟

راز طول عمر ژاپنی ها در چیست؟
چهارشنبه 17 شهريور 1395 - 21:58

ژاپنی ها به داشتن زندگی سالم و عمر طولانی معروف هستند و ژاپن از جمله 15 کشوری با سن بالای امید به زندگی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تحقیقات و مطالعات متعدد درباره روش زندگی مردم ژاپن نشان می دهد که راز طول عمر آنان و زندگی سالم و بیماری های کمتردرمقایسه با مردم سایر کشورها، تغذیه سالم، تحرک بسیار و زندگی قانونمند آنان است.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که ژاپن کشوری قانونمند است و مردم این سرزمین آنقدر قانونمند هستند که وکلایشان به مرز فقر رسیده اند، چون خبری از خبط و خطا و به تبع آن دفاع نیست. همین شدت را به برنامه سبک زندگی شان تعمیم بدهید. شاید حتی کمی جدی تر. به هر حال در ژاپن پای سلامتی در میان است، رژیم های اصلی غذایی ژاپنی ها را غالباً میوه، سبزیجات، برنج، سویا و ماهی تشکیل می دهد.

مردم ژاپن کمتر به رستوران می روند و تمایل بیشتری به خوردن غذاهای خانگی دارند و البته غذای سنتی را ترجیح می دهند.

سوپ میسو که دراصل از ساقه سبزیجات تهیه می شود، بخش اصلی غذای سنتی آنان است. همچنین ماهی گریل شده، سبزیجات پخته شده، برنج دم کشیده از غذاهای سنتی و محبوب مردم ژاپن است.

یکی دیگر از علل سلامت ژاپنی ها، نوشیدن مکرر چای سبز است، آن ها بعد از هر وعده غذا یک فنجان چای سبز می نوشند و میوه هم همواره در کشور ژاپن به عنوان دسر سرو می شود.

یکی از مهم ترین نکته های سلامت غذایی مردم در ژاپن، مقدار وعده های غذایی آنهاست. ژاپنی ها غذاهایی خوشمزه اما در مقدار کم را برای هر وعده غذایی خود سرو می کنند. آن ها معتقدند که باید از غذا نهایت لذت را ببرند و این جز با آهسته خوردن ممکن نیست. آنها هیچوقت بشقابشان را کامل پر نمی کنند، هر غذا را در ظرف جداگانه سرو می کنند و غذاها را به شکل زیبا در بشقاب چیده و وقتی ۸۰ درصد احساس سیری می کنند، از خوردن دست می کشند.
ژاپنی ها به جای نان در هر وعده غذایی خود از برنج استفاده می کنند و مصرف برنج قهوه ای را به برنج سفید ترجیح می دهند.

مصرف سویا به عنوان یک ماده غذایی ضد سرطان ، نوشیدن یک فنجان چای سبز بعد از هر وعده غذا، تحرک زیاد و پیاده روی برای انجام کارهای روزانه باعث می شود که آن ها وزن ایده آل داشته باشند و از چاقی در امان بمانند.

215-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها