اس-400 بحرین برای مقابله با اس-300 ایران؟!

اس-400 بحرین برای مقابله با اس-300 ایران؟!
جمعه 19 شهريور 1395 - 20:22

کاخ ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که "همکاری نظامی و فنی"، مبنای مذاکرات شاه بحرین با مقامات روسی بوده، اما به فروش احتمالی سامانه اس-400 به این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس اشاره‌ای نکرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در پاسخ به پرسشی پیرامون احتمال فروش سامانه ضدهوایی اس-400 به بحرین گفت: شاه بحرین در سفر به مسکو با طرف روسی و از جمله شخص ولادیمیر پوتین، درباره همکاری نظامی و فنی مذاکره کردند.
در این حال سایت شبکه روسیا الیوم در گزارشی با عنوان "اس-400 بحرین در برابر اس-300 ایران" نوشت: روزنامه روسی کامرسانت پیش از این، از تلاش دولت منامه برای خرید سامانه روسی اس-400 خبر داده بود و این در حالی است که اغلب سلاح های ارتش بحرین، آمریکایی است.
این روزنامه به نقل از منابع روسی نوشته بود که احتمال فروش اس-400 در مذاکرات سه شنبه گذشته میان رئیس جمهور روسیه و شاه بحرین مطرح شده و به گفته برخی منابع، "پوتین نسبت به انجام چنین معامله ای، اعتراض و مخالفت ندارد".
احمد ساعاتی سفیر بحرین در مسکو نیز پیش از سفر شاه این کشور به روسیه، اعلام کرده بود که منامه به نوسازی سامانه های ضدهوایی خود توجه ویژه دارد.
به نوشته کامرسانت، شاه بحرین نسبت به خرید اس-400 ابراز تمایل کرده و مذاکرات کوتاهی هم در این باره با دیمیتری راگازین معاون نخست وزیر روسیه انجام داده است.
این روزنامه همچنین از سفر قریب الوقوع راگازین به منامه برای رایزنی پیرامون جزئیات این معامله خبر داد.

پربیننده ترین خبرها