سعودی ها آینده ای پیچیده و دشوار دارند

سعودی ها آینده ای پیچیده و دشوار دارند
يکشنبه 21 شهريور 1395 - 10:48

امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس درامور بین الملل با اشاره به نقش عربستان در تحولات منطقه تاکید کرد، سعودی ها آینده ای پیچیده ای دارند و با رفتارهایی که حاکمانشان نشان می دهند، آینده ای تار خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حسین امیرعبداللهیان در برنامه نگاه  در زمینه بررسی آخرین تحولات منطقه و نقش عربستان سعودی در این تحولات با اشاره به روابط ایران و عربستان بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم  افزود: عربستان سعودی چه قبل از انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب همواره تلاش کرده است که نقش اول را در منطقه ایفا کند و نمایندگی جهان عرب و اسلام را به دست بگیرد این درحالی است که عربستان هیچگاه برای دستیابی به این هدف چیزی برای ارائه نداشته است  و از سوی دیگر در حوزه مذهبی ، بحث وهابیت یک مسئله بغرنج برای این کشور به حساب می آید.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: ایران پس از انقلاب در عرصه های مختلف موقعیت هایی را در زمینه های دفاعی، دموکراسی، هسته ای و غیره بدست آورده است که برای خاندان آل سعود قابل فهم نیست لذا در روابط خود با ایران عنصر رقابت را انتخاب کرده اند.


دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی سعودی ها تلاش کردند رفتاری را دنبال کنند که حوزه رقابت دو کشور را به حوزه تخاصم بکشاند.

پربیننده ترین خبرها