صحنه‌هایی از عملیات ارتش سوريه در حومۀ لاذقیه

يکشنبه 21 شهريور 1395 - 13:50

ارتش سوریه و هم پیمانانش "جبل الراعی" را آزاد کردند، این منطقه دروازه ورود به حومۀ شهر ادلب به شمار می رود.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از حومۀ لاذقیه گزارش داد، نیروهای ارتش و هم پیمانانش روستاهای عین القنطره ونحشبا و تعداد زیادی از تپه های واقع در حومۀ شمالی لاذقیه را آزاد کردند.
این عملیات مقدمه‌ای برای قطع خطوط پشتیبانی عناصر مسلح در منطقه و نزدیک شدن به حومۀ ادلب از محور لاذقیه است.
نیروهای ارتش و هم پیمانانش در عملیات نظامی برق آسا و غافلگیر کننده روستاهای نحشبا، عین القنطره، رویسه الکتف، العویزرات و شمار زیادی از مناطق واقع در طول جبهه حومۀ شمالی شهر لاذقیه را آزاد کردند.
یکی از نیروهای نظامی مستقر در این جبهه ها به خبرنگار شبکۀ العالم گفت: ما نیروهای دفاع ملی آتش پشتیبانی گسترده را برای پیشروی نیروهای ارتش جهت کنترل بر چند تپه و مناطق جدیدی در حومۀ لاذقیه فراهم کردیم تا مقدمه ای برای رسیدن به برخی مناطق در حومۀ ادلب و آنسوی آن باشد.
این دستاورد ویژه ارتش سوریه و همپیمانانش با کنترل آنها بر جبل الراعی حاصل شد، که دروازه ورود به حومۀ ادلب از این محور به شمار می رود.
یکی از نیروهای سوری به خبرنگار العالم تأکید کرد: عملیات برای پاکسازی کامل لاذقیه ادامه دارد، و انشاء الله تمام سوریه را بزودی پاکسازی خواهیم کرد.
در این این عملیات، خطوط پشتیبانی عناصر مسلح قطع شد، و نیروهای سوری پس از تکمیل آن حومۀ شمالی لاذقیه را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کردند. این وضعیت گروههای تروریستی را بعد از فرار اکثر آنها به سمت منطقه جبانه، در مناطقی کوچک محصور می کند.
عملیات شناسایی محل های حضور گروههای مسلح در حومۀ شمالی لاذقیه ادمه دارد و یگان های ارتش و هم پیمانانش به حمله به مواضع تروریست ها و پیشروی و آزادسازی مناطق بیشتر ادامه می دهد، این برای اولین بار است که ارتش سوریه از این محور وارد حومۀ ادلب می شود.
6

پربیننده ترین خبرها