رودخانه ای به رنگ خون در سیبری!

رودخانه ای به رنگ خون در سیبری!
دوشنبه 22 شهريور 1395 - 10:58

رودخانه ای در خارج شهر «نوریلسک» در سیبری، به دلایل ناشناخته ای قرمز شده است. این مسأله باعث حیرت ساکنان محلی شده و مسئولین را بر آن داشته تا دنبال علت این پدیدۀ نادر بگردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت «روسیا الیوم»، ساکنان بومی این شهر عکس هایی را از رودخانه «دالدیکان» (Daldykan) در سیبری در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که نشان می دهد این رودخانه از 6 سپتامیر به بعد رنگ طبیعی خود را از دست داده و سرخ رنگ شده است.
وزارت منابع طبیعی و محیط زیست روسیه اعلام کرده است اخیرا گزارش هایی را درباره وجود نوعی ماده شیمیایی در این رودخانه دریافت کرده است. گمان می رود این مسأله ناشی از بروز نوعی مشکل یا حادثه در کارخانه نیکل نوریلسک، بزرگترین کارخانه نیکل و پالادیم جهان باشد.
هیئت مدیره این کارخانه، این ادعاها را رد کرده و با صدور بیانیه مطبوعاتی، امکان بروز حادثه یا نشت یا نفوذ زباله های صنعتی در رودخانه «دالدیکان» را تکذیب کرد و گفت با این حال تصمیم گرفته ایم ظرفیت عملیاتی کارخانه را به طور موقت پایین بیاوریم و وضعیت زیست محیطی اطراف کارخانه و منطقه آسیب دیده را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم.
مرکز خدمات اورژانس محلی اعلام کرد که تا کنون هیچ شکایتی درباره وضعیت این رودخانه دریافته نکرده است.
دفتر شهرداری نوریلسک نیز اعلام کرد از آنجا که آب این رودخانه در تأمین آب شهری استفاده نمی شود، تا کنون گزارشی از بروز حالت اورژانسی در شهر نرسیده است.
مردم محلی نظرهای مختلفی درباره این موضوع دارند؛ برخی می گویند این اولین باری نیست که این رودخانه قرمز می شود برخی دیگر معتقدند این رودخانه در مسیر خود ترکیبات معدنی شامل نیکل و مس را شست و شو می دهد و این مسأله باعث سرخی رنگ آب آن می شود.  

208 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها