افشای بیماری کلینتون در آستانۀ انتخابات؛ کابوس دموکرات‌ها

افشای بیماری کلینتون در آستانۀ انتخابات؛ کابوس دموکرات‌ها
دوشنبه 22 شهريور 1395 - 17:07

افشا شدن ابتلای هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به التهاب ریه که تا مدت ها از سوی او پنهان مانده بود، نگرانی دموکرت ها را دربارۀ هفته های باقی مانده تا انتخابات برانگیخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، ستاد انتخاباتی کلینتون دیروز ناچار شد اعتراف کند که کلینتون 68 ساله به التهاب ریه مبتلاست. این در حالی است که عوارض این بیماری مانند حساسیت و سرفه های مکرر در روزهای اخیر در او دیده شده بود.
بیانیۀ ستاد کلینتون دربارۀ ابتلای او به التهاب ریه چند ساعت پس از آن منتشر شد که هیلاری به دلیل کسالت ناگهانی ناچار شد مراسم یادبود 11 سپتامبر را ترک کند. تصاویری که از هنگام خروج او از مراسم ضبظ شده بود نشان می داد که او نمی تواند به درستی روی پای خود بایستد.
در همین حال اردوگاه دموکرات ها که پیشتر نیز شاهد پنهان کاری کلینتون دربارۀ افشای ایمیل هایش در دوران وزارت خارجه بوده اند، به شدت از افشای بیماری کلینتون که از سوی او پنهان شده بود، نگران شده اند.
باد جکسون، کارشناس دموکرات مسائل استراتژیک، با اشاره به تلاش های ترامپ، رقیب جمهوری خواه کلینتون، برای طرح ادعای بیماری او تأکید کرد: «شاید اتفاقاتی رخ دهد که ادعای ترامپ را به یک واقعیت تبدیل کند. حقیقت باید هر چه زودتر روشن شود».
از سوی دیگر، آرت هاکنی، کارشناس جمهوری خواه مسائل استراتژیک، دربارۀ واکنش ستاد ترامپ به افشای حقایقی دربارۀ بیماری کلینتون گفت: «فکر می کنم آن ها دیوانه وار این موضوع را دستاویز قرار دهند ... ترامپ قبلا هم اشاره کرده بود که کلینتون توانایی تحمل فشارها را ندارد. فکر می کنم حالا این موضوع را نیز دستاویز قرار دهد».
داگلاس برینکلی، مورخ مسائل ریاست جمهوری آمریکا، نیز گفت: «به نظرم شفافیت کلینتون دربارۀ این موضوع بسیار مهم است. نگرانی آنست که او واقعیت های مربوط به تاریخچۀ بیماری اش را پنهان کند. آن ها باید واقعیت را به مردم بگویند».

منبع: السومریة نیوز

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها