پایبندی نیروهای سوریۀ دموکراتیک به آتش بس

پایبندی نیروهای سوریۀ دموکراتیک به آتش بس
دوشنبه 22 شهريور 1395 - 18:50

سخنگوی نیروهای سوریۀ دموکراتیک روز دوشنبه اعلام کرد که این نیروها به تمام بندهای توافقی که مسکو و واشنگتن دربارۀ سوریه بدان دست یافته اند، پایبند خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، طلال سلو، سخنگوی نیروهای سوریۀ دموکراتیک، ضمن اعلام پایبندی این نیروها به توافق آتش بس در سوریه، تأکید کرد که آنها از تلاش بین المللی که در راستای ایجاد راه حلی سیاسی برای بحران این کشور و پایان دادن به رنج های مردم سوریه انجام شود، استقبال خواهند کرد.
بر اساس توافقی که روسیه و آمریکا، سه روز پیش، در ژنو بدان دست یافتند، از امروز(دوشنبه) آتش بس سراسری در سوریه برقرار می شود و کمک های انسان دوستانه به مناطق درگیری ارسال خواهد شد.
در این توافق که تلاشی در راستای رسیدن به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه است، در گام نخست، درگیری ها به مدت 48 ساعت متوقف خواهد شد تا سپس، به شکل دائم متوقف شود.
نیروهای سوریه دموکراتیک ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی کرد، عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان است که در خلال جنگ داخلی سوریه تاسیس شده‌ است. این ائتلاف که از حمایت آمریکا برخوردار است، در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و می‌کوشد داعش را از منطقه رقه و دیگر مناطق سوریه بیرون براند. این گروه هدف خود را ایجاد نظام فدرال سراسری و سوریه‌ای دموکراتیک معرفی کرده است.

پربیننده ترین خبرها