هدفون‌های جدید اپل می‌توانند عامل مرگ ناگهانی باشند

هدفون‌های جدید اپل می‌توانند عامل مرگ ناگهانی باشند
سه شنبه 23 شهريور 1395 - 12:06

شرکت اپل هم زمان با رونمایی رسمی از آیفون 7، هدفون شیک و ضد آب خود را نیز به بازار عرضه کرده است که به رغم داشتن خصوصیات چشمگیر، کارشناسان دربارۀ خطر آن برای سلامتی انسان هشدار داده اند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، کارشناسان بهداشت و سلامت دربارۀ هدفون های جدید آیفون که از فناوری بلوتوث استفاده می کنند هشدار داده اند؛ زیرا تحقیقات نشان می دهد استفادۀ مستمر از "AirPods" ممکن است روی سدّ خونی مغزی که برای محافظت از مغز در برابر سموم شیمیایی لازم است، تأثیر بگذارد.
دکتر "جویل مسکوویتز"، استاد بهداشت عمومی در دانشگاه برکلی کالیفرنیا، می گوید: «ما این جا با آتش بازی می کنیم. قرار دادن مستمر این دستگاه در کنار مغز روی آن تأثیر می گذارد. این کار روی سدّ خونی مغزی شکافی ایجاد می کند که بسیار خطرناک است و ممکن است به مرگ آنی شخص منتهی شود».
وی افزود: «مهندسان و مدیران فروش اپل، اصرار دارند که از فناوری بلوتوث استفاده کنند اما تشعشعات بلوتوث از تشعشعات مایکروویو که پژوهشگران بارها نسبت به آن هشدار داده اند بیشتر است».
پژوهشگران با توجه به خطرات استفادۀ طولانی مدت از دستگاه های بلوتوث به استفاده از دستگاه های ایمن تر، مانند استفادۀ مستقیم از خود تلفن برای مکالمه و یا استفاده از هدفون های قدیمی و دارای سیم توصیه می کنند».


202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها