فایننشال تایمز: به آتش‌بس سوریه دل نبندید!

فایننشال تایمز: به آتش‌بس سوریه دل نبندید!
چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 11:07

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله‌ای به بررسی آتش بس جدید در سوریه و ارزیابی خود از میزان تداوم آن پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فایننشنال تایمز روز چهارشنبه در مقاله‌ای با عنوان "هشدار درباره دل بستن به آتش بس در سوریه" به قلم ریچارد هاس نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روس او آتش بس در سوریه را اعلام کردند. این امر برخی را امیدوار کرد که درگیری و جنگ در سوریه که صدها هزار نفر را کشته و شماری را آواره کرد، به سمت پایان حرکت می کند اما متاسفانه وضعیت اینگونه نیست.
برپایه این گزارش، آتش بس بر توقف فعالیت های نظامی ارتش سوریه و گروههای مسلح مورد حمایت آمریکا و برخی کشورهای همجوار تاکید دارد، تا مقدمه ای برای ورود کمک های بشردوستانه به شهر حلب در شمال سوریه باشد و بدنبال آن، حملات هوایی آمریکا و روسیه به مواضع دو گروه مسلح داعش و جبهه النصره صورت گیرد.
ریچارد هاس با اشاره به وجود چندین بازیگر در مسئله سوریه با اهداف خاص خود نوشت: بحران سوریه، فراتر از یک درگیری ساده است.
وی با اشاره به پیچیدگی‌های اوضاع در نهایت اینگونه نتیجه گرفت که این آتش بس به درگیری پایان نخواهد داد، و حتی برای مرحله‌ای انتقالی به منظور حل و فصل سیاسی اوضاع بسترسازی نخواهد کرد، و پیش بینی واقعی این است که آتش بس مذکور چه بسا برای محافظت بیشتر از شهروندان باشد.
6

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها