جمع‌آوری کتاب جغرافیا به‌خاطر "اسرائیل"

جمع‌آوری کتاب جغرافیا به‌خاطر
جمعه 26 شهريور 1395 - 17:59

تمامی نسخه‌های کتاب جغرافیای مدارس راهنمایی الجزایر به علت یک اشتباه جمع آوری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت آموزش و پرورش الجزایر کتاب جغرافیا را از مدارس این کشور به علت چاپ کلمه "اسرائیل" به جای نام فلسطین در یکی از نقشه های این کتاب جمع آوری کرد.
چاپ واژه "اسرائیل" به جای نام فلسطین در کتاب جغرافیا باعث اعتراض شدید مردم الجزایر شده بود.
وزارت آموزش و پرورش الجزایر در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش درپی وقوع اشتباهی در کتاب جغرافیای سال اول راهنمائی دستور جمع آوری فوری این کتاب و پیگیری قضیه را صادر کرد.
وزارت آموزش و پرورش الجزایر افزود: کتاب جغرافیای سال اول راهنمائی که کارشناسان وزارت آموزش و پرورش طراحی و تألیف کرده بودند ، عاری از اشتباه بود و هر اشتباهی که در کتاب باشد ، به عهده مؤسسه ملی انتشارات است .
درسی با عنوان " 10 منطقۀ پُرجمعیت جهان " در صفحه 64 کتاب جغرافیای سال اول مقطع راهنمائی مدارس الجزایر هست که نقشۀ موجود در این درس حاوی کلمه اسرائیل به جای نام فلسطین است. 

این نخستین سال است که کتاب جغرافیای مذکور پس از تغییر محتوای کتاب های تحصیلی در مدارس راهنمائی تدریس می شود مدارسی که اوایل ماه میلادی کنونی بازگشائی شد.
کاربران شبکه های اجتماعی در الجزایر درپی درج شدن کلمه اسرائیل به جای نام فلسطین در کتاب جغرافیا هشتگ های مختلفی را از جمله #جمع کنید- کتاب- جغرافی" منتشر کردند و خواستار پیگیری قضیه شدند. 
الجزایر یکی از کشورهای عربی است که هیچ روابط دیپلماتیک یا اقتصادی با رژیم صهیونیستی ندارند.

وزیر آموزش و پرورش الجزایر


214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها