اصرار عجیب مجری الجزیره بر یاوه‌سرایی

اصرار عجیب مجری الجزیره بر یاوه‌سرایی
جمعه 26 شهريور 1395 - 22:36

مجری شبکه الجزیره قطر به شکلی عجیب اصرار دارد که در هر مناسبتی خود را به مضحکۀ دیگران تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل قاسم" در صفحه شخصی خود در فیسبوک مدعی شد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه یک روز قبل از عید قربان نماز این عید را به جا آورده است.
در ادامه، شبکه های سی ان ان و العربیه هم در ابتدا ادعای دروغین قاسم را انعکاس دادند و ده ها پایگاه خبری و روزنامه نیز از آن دو شبکه نقل قول کردند.
اما شبکه الاخباریه سوریه درپی انتشار گستردۀ ادعای دروغین فیصل قاسم واقعیت نماز عید قربان بشار اسد را تشریح کرد و همین امر باعث شد که شبکه سی ان ان خبر نمازعید قربان بشار اسد را تصحیح کند؛ ولی فیصل قاسم همچنان بر دروغ خود پافشاری می کند!
شبکه الاخباریه فیلم ورود بشار اسد به مسجدی در داریا در روزعید قربان (12 سپتامبر) برای خواندن نماز عید را پخش کرد که این فیلم در سایت یوتیوب با تاریخ 11 سپتامبر منتشر شده است، زیرا یوتیوب زمان بندی پخش فیلم های خود را براساس زمان ساحل غربی آمریکا تنظیم می کند که زمان آن یک روز عقب تر از زمان کشورهای شرق آسیا و خاورمیانه است. بدین ترتیب هر ویدیویی که در ساعات اولیه روز در خاورمیانه و شرق دور منتشر شود، در سِرور یوتیوب به تاریخ روز قبل منتشر می شود.
کاربران شبکه های اجتماعی در سوریه پاسخ فیصل قاسم را دادند و با تمسخر نوشتند: پس اربابان تو خصوصاً امیر قطر براساس فیلم منتشر شده به تاریخ 11 سپتامبر در شبکه الجزیره، نماز عید قربان را یک روز قبل خوانده اند!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها