ویدیو؛ رسوایی بزرگ آمریکا در خاک سوریه

يکشنبه 28 شهريور 1395 - 14:40

جنگنده های آمریکایی، مواضع ارتش سوریه را در ارتفاعات "الثرده" در اطراف فرودگاه دیر الزور در شرق سوریه بمباران کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بالاخره نقاب از چهره امریکا برافتاد و نیت های واقعی دولتمردان این کشور رسوا شدند. چیزی که روزگاری، ادعای ناموثق و توهم صرف معرفی می شد اکنون علنا اثبات شد منتها به قیمت جان ده ها سرباز ارتش سوریه.
ایگور کناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده های به اصطلاح ائتلاف بین المللی چهار بار مواضع ارتش سوریه را نزدیک فرودگاه دیرالزور که در محاصره گروه تروریستی داعش قرار دارد بمباران کردند.

در نتیجه این حمله، ده ها نفر از سربازان ارتش سوریه کشته یا مجروح شدند.

کناشنکوف این حمله ها را نتیجه مستقیم خودداری امریکا از هماهنگی با روسیه در عملیات نظامی در سوریه دانست.
ارتش سوریه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف امریکایی یکی از مواضع نظامی ارتش در ارتفاعات "الثرده" در اطراف فرودگاه دیر الزور را بمباران کرده، و به این ترتیب مقدمات لازم را برای حمله تروریست های داعش به این مواضع آماده کرد.
ارتش سوریه این اقدام را تجاوزی آشکار و خطرناک ضد سوریه و ارتش این کشور و گواهی غیر قابل انکار بر حمایت امریکا و متحدانش از گروه تروریستی داعش دانست.
منابع رسانه ای سوریه بلافاصله اعلام کردند که ارتش اغلب مناطقی را که به دست "داعش" افتاده بودند، بازپس گرفته و این گروه تروریستی را مجبور کردند تا با بر جای گذاشتن ده ها کشته و مجروح عقب نشینی کند.
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست این تجاوز آشکار امریکا به خاک سوریه را محکوم کرده و این کشور را وادار به حفظ احترام حاکمیت سوریه و وحدت ملت و تمامیت ارضی آن کند.
از سوی دیگر، فرمانده نیروهای امریکایی مستقر در خاورمیانه ضمن اذعان به این تجاوزات هوایی، با تکرار ادعای کاخ سفید و ضمن ابراز تأسف، گفت که جنگنده های امریکایی به اشتباه مواضع ارتش سوریه را بمباران کرده اند.
رژیم صهیونیستی به عنوان مهمترین همپیمان آمریکا، در جبهه جنوبی در استان قنیطره به سرعت به یاری تروریست ها شتافته است، جنگنده های این رژیم در همین راستا مواضع توپخانه ارتش سوریه را به بهانه اصابت گلوله توپخانه در جولان اشغال شده، بمباران کردند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که تمام جهانیان بالاخره متقاعده شدند و به این نتیجه هولناک رسیدند که کاخ سفید از گروه تروریستی داعش حمایت می کند، و اکنون دیگر جای شکی در این باره نمانده است. وی از واشنگتن خواست توضیحات کامل و مفصلی در این باره در شورای امنیت ارائه دهد.

208 

پربیننده ترین خبرها