ابزار جاسوسی آمریکا در خانه‌ها

ابزار جاسوسی آمریکا در خانه‌ها
يکشنبه 28 شهريور 1395 - 15:11

درحالی‌که هنوز بحث و جدل‌های فراوانی در آمریکا دربارۀ جاسوسی سازمانهای اطلاعاتی این کشور از مردم وجود دارد، مدیر ادارۀ تحقیقات فدرال آمریکا دربارۀ جاسوسی به وسیلۀ دوربین‌های لپ تاپ هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، پس از انتشار ویدیویی از سخنرانی "جیمز کومی" در مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی، و هشدار وی درخصوص خطر جاسوسی به وسیلۀ دوربین‌های لپ تاپ، بار دیگر بحث و جدل فراوانی در این کشور راه افتاد.
البته جیمز کومی اطلاعات جدیدی را در این زمینه مطرح نکرده است. در ژوئیه گذشته، عکس‌هایی از "مارک زاکربرگ" در دفتر کارش منتشر شد که دوربین و میکرفون رایانه خود را پوشانده بود. این عکس‌ها به سرعت در اینترنت به عنوان هشداری دربارۀ خطری که حریم خصوصی افراد را تهدید می‌کند، دست به دست شد. چرا که وقتی مؤسس و مدیر یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی تا این حد به دنبال مقابله با جاسوسان است، طبیعی است که دیگران نیز نگران حریم خصوصی خود باشند.
جیمز کومی مدیر "اف بی آی" با هشدار درباره خطر وب‌کم، توصیه کرد که عدسی دوربین رایانه‌های شخصی به وسیله چسب و یا هر وسیلۀ دیگری پوشانده شود، تا هکرها در صورت حمله نتوانند از آن استفاده کنند.
کومی این مضوع را بسیار حساس عنوان کرد و گفت، همه کارکنان پست‌های دولتی در آمریکا دوربین رایانه‌های خود را می پوشانند و همه شهروندان نیز باید چنین کاری انجام دهند.
وی افزود: بین پوشاندن دوربین لپ تاپ و اطمینان از قفل بودن در خودرو و روشن کردن دزدگیر تفاوتی وجود ندارد.
انتشار ویدیوی اظهارات کومی با تعجب کاربران تویتر همراه شد، به صورتیکه آنان تأکید کردند، در گذشته ثابت شده اداره او -که وابسته به سازمان اطلاعات است- در حال جاسوسی از تلفن همراه و حسابهای کاربران شبکه‌های اجتماعی است.
برخی نیز جنجال چند ماه گذشته را یادآوری کردند که طی آن "اف بی آی" از شرکت "اپل" خواسته بود اجازه دهد تلفن عامل حملۀ شهر سان برناردینو در ایالت کالیفورنیا را هک کند.
شرکت اپل در آن زمان با اعمال تغییرات در تلفن های همراه خود برای فراهم کردن امکان نفوذ مخالفت کرد، به همین دلیل سازمان اطلاعات آمریکا مجبور شد ابزاری را برای نفوذ به آیفون، بسازد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها